اعلامی اسامی فیلم های کوتاه ایرانی حاضر در جشنواره دیدار های سینمائی پراد، بخش زنان فیلمساز

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-یکی از بخش های جشنواره دیدار های سینمائی پراد - فرانسه لیست فیلمهای کوتاه بخش مسابقه (زنان فیلمساز ایران) را اعلام نمود.

اعلامی اسامی فیلم های کوتاه ایرانی حاضر در جشنواره دیدار های سینمائی پراد، بخش زنان فیلمساز

به گزارش خبرنگاران، برای این بخش حدود 30 فیلم کوتاه ارسال شده بود که ازبین آنها 8 فیلم به مسابقه راه یا فتند . قراراست به فیلمهای برگزیده اول 700 یورو وفیلم دوم 500 تعلق گیرد.

فیلمها انتخاب شده عبارتند از : 1. به هیچکس نگو (سحرستوده) 2. شیله (مرجان صفا بخش) 3. بهار (فائزه کریم پور) -4. زرد خالدار (باران سرمد) 5. فلاشر (پانته آ مهدی نیا) - 6. برزخ (قصیده گلمکانی) 7. گاو آمریکائی (آسمان توسی) 8. نمایش (بهنازاسکندرنژاد) . تمامی فیلمها به زبان اصلی با زیرنویس فرانسوی برای تماشاگران به نمایش در خواهد آمد.

لیست فیلمهای بلند زنان سینماگر ایران، که در این برنامه گنجانده شده به زودی اعلام می گردد. یکی از فیلمهای قطعی این قسمت، پسر اولین ساخته نوشین معراجی است که اخیرا هم در جشنواره جهانی مسکو دو جایزه بهترین بازیگر مرد و همچنین بهترین فیلم از سوی انجمن منتقدین روسیه را به دست آورد.

سال گذشته جشنواره پراد همچون بسیاری دیگر به دلیل شرایط ویروس کرونا برگزار نشد. البته تعداد محدودی ازجشنوارها توانستند بشکل آنلاین بکارخود بپردازند. مدیران دیدار های سینمائی پراد، سال جاری برای شصت ودومین دوره خود که قرار است به شکل فیزیکی از بین 17 تا 23 ژوئیه جریان داشته باشد، بسیار خوشبین هستند.

جشنواره پراد که توسط رنه کلر (فیلمساز نامدار فرانسوی) به همراه پابلو کالاس درسال 1959 بنیانگذاری شده است، غیررقابتی بوده و تنها بنمایش آثار سینماگران مهم، یا یک مکتب سینمائی یا ستایش از یک بازیگر و غیره می پردازد. از همان سال اول، فرانسوا تروفو، با چهارصد ضربه درآن شرکت نموده بود. این جشنواره قدیمی ترین در فرانسه بعد از جشنواره کن به حساب می آید. در سالهای بعد بزرگانی چون ژوزف لوزی، پولانسکی، برناردو برتولوچی، برتران تاورنیه، آتوم اگویان، میشل پیکولی، روبر گدیگیان وغیره در این جشنواره با آثارشان شرکت نموده بودند.

سینمای ایران نیز در دوره هائی برنامه هائی در این جشنواره داشته از جمله مروری بر آثار رفیع پیتز، و غیره. حدود ده سالی است که محمد حقیقت به عنوان عضوی از هیئت امنای آن فعالیت دارد و سال جاری از وی دعوت شد که بخش زنان سینماگر ایران را مدیریت کند.

برای این دوره از جشنواره، مدیران آن چندین برنامه تدارک دیده اند ازجمله ستایش از بازیگر مهم فرانسوی سیمون سینیوره، بمناسبت صدمین سالگرد تولد او. وی فعالیت هنری خود را از رادیو آغاز کرد .سال1942 با تأتر کارش را ادامه و همزمان آغاز به بازیگری در فیلم ها کرد و بیش از چهل فیلم بلند سینمائی با کارگردانان مشهورکار کرد که برایش جوایز بسیاری ازجمله در جشنواره کن سپس اسکار- بفتا و غیره را به همراه آورد.

برنامه دیگرجشنواره پراد، به سینمای جوان فرانسه نیز با نشان دادن مجموعه آثار دامین مان ول، (چهل ساله) پرداخته می گردد. وی با چهارفیلم بلند خود از جشنواره های ونیز، کن، لوکارنو وغیره جوایزی بدست آورده واز استعدادهای مهم سینمای فرانسه به شمار می رود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7229

به "اعلامی اسامی فیلم های کوتاه ایرانی حاضر در جشنواره دیدار های سینمائی پراد، بخش زنان فیلمساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلامی اسامی فیلم های کوتاه ایرانی حاضر در جشنواره دیدار های سینمائی پراد، بخش زنان فیلمساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید