افزایش صدور پروانه کسب به معنای رونق کسب و کار نیست

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - خزانه دار و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت در دوره اپیدمی کرونا، بعضی از اصناف با وجود مسائل اقتصادی شدید، تا به امروز توانسته اند که کسب و کار خود را حفظ نمایند اما سر پا ماندن واحدهای صنفی تا انتها این اپیدمی بسیار اهمیت دارد.

افزایش صدور پروانه کسب به معنای رونق کسب و کار نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمود بنانژاد اظهار کرد: با توجه به این که طی ماه های گذشته شاهد بوده ایم حتی یاری دولت در حفظ مشاغل صنفی چندان کارساز نبوده، نگرانی از آینده واحدهای صنفی جدی است. در صورت ورشکستگی واحدهای صنفی و چنانچه بخواهیم دوباره آن ها را پس از کرونا ایجاد کنیم احتیاجمند هزینه های بیشتر و صرف زمان و انرژی زیادی خواهیم بود و حتی ممکن است اجرای این کار در بسیاری از موارد ممکن هم نباشد.

وی به این پرسش که آیا مشاوران کسب و کار می توانند مانع از ورشکستی اصناف شوند این چنین پاسخ داد: برای حفظ این مشاغل، احتیاج به سرمایه داریم و دولت باید با ارائه تسهیلات مناسب به حفظ مشاغل صنفی یاری کند. مشاوران کسب و کار هم نمی توانند یک شبه کاری نمایند. چراکه تغییر روش های کسب و کار، امری دراز مدت است. بنابراین تزریق سرمایه به واحدهای صنفی در این برهه زمانی اهمیت بسیار بالایی دارد تا این واحدها حفظ شوند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان خراسان رضوی اظهار کرد: حفظ واحدهای صنفی هزینه های بسیاری دارد که در حال حاضر به هیچ عنوان متناسب با درآمد آن ها نیست. با این حال، واحدهای صنفی در تلاشند تا با سرمایه های پیشین خود، کسب و کارشان را حفظ نمایند چرا که چنانچه واحدی ورشکسته شد، هم صاحب آن کسب و کار و هم نیروهای متخصص و شرکای تجاری آن واحد صنفی و خانواده های ایشان با مسائل جدی روبرو خواهند شد. از سوی دیگر، اگر به عنوان مثال یک هتل، کارمندان ماهر خود را که در زمان های مختلف آموزش دیده و تجربه کار دارند را از دست بدهد، پس از کرونا، جایگزینی این افراد، به هیچ عنوان ساده نخواهد بود. ضمن این که هزینه های تاسیساتی راه اندازی مجدد واحدهای صنفی نیز بسیار بالا خواهد بود.

خزانه دار اتاق اصناف ایران با اشاره به اعلام رشد 49.4 درصدی صدور یا تمدید جواز صنفی در 8 ماهه ابتدایی سال 99 نسبت به مدت مشابه سال از سوی معاون طرح و برنامه وزارت صمت، نیز این چنین گفت: همیشه موانعی برای صدور پروانه کسب وجود داشته است و ما انتقادهایی داشته ایم مبنی بر این که اگر می خواهیم نظارتی داشته باشیم، بهتر است این نظارت ها پس از صدور پروانه بیشتر باشد و نه این که پیش از آن و در مرحله صدور پروانه کسب به استعلام های متعدد و زمان بر بپردازیم.

وی اضافه کرد: اما با شیوع ویروس کرونا بعضی از مراحل فرایند صدور و تمدید پروانه کسب تسهیل شد. به عنوان نمونه، استعلام سازمان امور مالیاتی و تمدید کارت های بهداشت به تعویق افتاد. علاوه بر این، آموزش ها به صورت مجازی انجام شد و در بعضی از شهرستان ها و در ماه های ابتدایی اپیدمی کرونا، از کسبه تعهد گرفتند که بعدا در دوره های آموزشی شرکت نمایند. بنابراین، شرایط تسهیل شده موجب شد که بعضی از افراد که پیش تر پروانه کسب نگرفته بودند در این مدت اقدام نمایند. ضمن این که بعضی برای اخذ پروانه های کسب پیش از کرونا اقدام نموده بودند و این پرونده ها در این مدت به نتیجه رسیده است. به این ترتیب، افزایش صدور پروانه های کسب به معنای رونق کسب و کار نیست و افرادی که بدون پروانه کسب، اشتغال داشتند، راحت تر این مجوز را دریافت نموده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5576

به "افزایش صدور پروانه کسب به معنای رونق کسب و کار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش صدور پروانه کسب به معنای رونق کسب و کار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید