اولین مجمع جهانی ناشران به صورت مجازی برگزار می گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بوکسلر، اتحادیه صنفی ناشران مستقل بریتانیا (IPG) در حال راه اندازی و افتتاح اولین مجمع دنیای ناشران به صورت مجازی است که قرار است نهم و دهم ماه مارس امسال میلادی برگزار گردد. این اتحادیه اعلام نموده است مجمع مذکور برای هماهنگی و ارتباط بیشتر ناشران و کتابفروشان سراسر دنیا برگزار خواهد شد.

اولین مجمع جهانی ناشران به صورت مجازی برگزار می گردد

اتحادیه صنفی ناشران بریتانیا در سال 1962 تاسیس شد و از آن موقع تا کنون به عنوان سازمانی مستقل و غیردولتی در بریتانیا سعی در حمایت از ناشران داخل و خارج این کشور داشته است. این سازمان به صورت خیریه و غیرانتفاعی اداره می گردد و در حال حاضر بیش از 600 عضو فعال در سراسر دنیا دارد.

اتحادیه انگلیسی در بیانیه ای پیش از برگزاری این مجمع مجازی گفته است میخواهد فضایی جدید برای ارتباط ناشران، کتابفروشان و تمام کارشناسان حوزه چاپ و توزیع کتاب به صورت دائمی ایجاد کند. در این بیانیه آمده است در دوران شیوع ویروس کرونا و بعد از آن شرایط چاپ کتاب در حالتی مبهم قرار گرفته است و بهتر است از هم اکنون زمینه ها و زیرساختارهای مجازی برای ارتباط بیشتر ناشران فراهم گردد.

بر اساس این گزارش قرار است مجمع مجازی محلی برای ارتباط و گفت وگوی اولیه ناشران و تمام فعالان عرصه چاپ و توزیع کتاب در سراسر دنیا باشد که می تواند مقدمه ای برای تشکیل دائمی چنین مجمع های آنلاینی باشد.

در بیانیه مربوط به برگزاری این مجمع آنلاین آورده شده است که در طول 12 ماه گذشته بیشتر نمایشگاه ها و رویدادهای مربوط به کتاب لغو شده است و فرصت های مجازی این چنین یکی از ملزومات صنعت کتاب و بازاریابی آن در سال های بعد از این خواهد بود. پیش از این اتحادیه صنفی ناشران بریتانیا در ماه های بهار و پاییز سال 2020 کنفرانس های مجازی با موضوع کتاب برگزار نموده بود ولی این اولین مجمع بین المللی این اتحادیه محسوب می گردد.

حضور و ثبت نام ناشران تمام کشورهای دنیا در این مجمع رایگان است ولی اولویت با ناشران و کتابفروشان ساکن بریتانیاست. مسئولان اتحادیه از شرکت های تجاری و ناشران خواسته است برای ارتباط با کتابفروشان از پلتفرم ایجاد شده توسط اتحادیه بهره بگیرند.

بریجت شاین مدیر اجرایی اتحادیه در ادامه بیانیه منتشر شده هدف اصلی برگزاری این مجمع را به خاطر لغو نمایشگاه های کتاب در طول سال گذشته اظهار داشت و گفت: به نظر می رسد با لغو نمایشگاه های کتاب در سال گذشته در سال آینده نیز برگزاری این نمایشگا ه ها در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و بهتر است از همین حالا برای ارتباط مجازی ناشران فکرهای اساسی گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5872

به "اولین مجمع جهانی ناشران به صورت مجازی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین مجمع جهانی ناشران به صورت مجازی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید