برای جهش فراوری باید زیرساخت های بخش معدن را مهیا کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، محمدرضا بهرامن، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: بخش معدن و صنایع معدنی در بحران مالی امروز نشان داد دارای پتانسیل و ظرفیت برای پیشرفت کشور است.

برای جهش فراوری باید زیرساخت های بخش معدن را مهیا کرد

او با بیان اینکه، تحقق جهش فراوری نیازمند تغییرات اساسی در دستورالعمل ها، آیین نامه ها است، گفت: بخش معدن، امروز دارای قانون و نقشه راه است. باید آنالیز گردد که آیا این نقشه راه به درستی اجرا شده و هر فرد به درستی مسئولیت خود را انجام داده است یا خیر! قطعا امروز چنین اتفاقی نیافتاده است؛ زیرا زیرساخت ها آماده نبوده و باورها ایجاد نشده است.

بهرامن بر لزوم معین راستا درست بر اساس باورها تاکید نمود و اضافه نمود: با معین راستا راه درست، می توان جهش فراوری در سال 99 داشت.

رئیس خانه معدن ایران معتقد است: باید رویدادهای بخش معدن در سال ها گذشته را بازنگری کرد تا متوجه شویم چه قوانین، آیین نامه و یا دستورالعملی هایی مانع از جهش فراوری شده است. در این بازنگری باید نقاط قوت را حفظ و نقاط ضعف را اصلاح کنیم.

او یکی از نیازهای جهش فراوری در بخش معدن را نوسازی بخش ماشین آلات دانست و گفت: ماشین آلات خط فراوری باید نوسازی و به روز باشند. متاسفانه امروز به خاطر خود تحریمی مانع از ورد بعضی از ماشین الات به کشور شدیم.

رئیس خانه معدن ایران معتقد است: مشکل اساسی بخش معدن، وجود آیین نامه های دست وپاگیر است که برای جهش فراوری باید این آیین نامه ها حذف شوند؛ زیرا این آیین نامه ها باعث خود تحریمی می گردد.

بهرامن ادامه داد: همچنین باید قوانین زائد برای جذب سرمایه های سرگردان حذف گردد تا این سرمایه ها جذب بخش معدن گردد؛ زیرا فضا در بخش معدن باز است، می توان با یک برنامه ریزی درست در این هدف پیروز بود.

او با اشاره به احیای معادن کوچک گفت: احیای معادن کوچک و متوسط امروزه به عنوان یک حرکت عظیم آغاز شده و باید در این راستا فضاسازی ایجاد گردد تا معادنی که به هر دلیلی در گذشته تعطیل شدند، مجدد توسط سرمایه گذاران داخلی و یا خارجی احیا گردد.

او با بیان اینکه مطمئنا شرایط جهش را خواهیم داشت، اظهار کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا آسیب هایی به بخش فراوری وارد نموده و آثار آن تا مدت ها دامنگیر بنگاه های مالی خواهد بود. باید برای جبران این خسارات ها برنامه ریزی گردد.

بهرامن با توجه به آثار شیوع ویروس کرونا در بخش معدن و صنایع معدنی گفت: ممکن است در بخش فولاد خیلی تاثیرگذار نباشد، اما در سایر بخش معدن قطعا اثر خود را خواهد گذاشت.

رئیس خانه معدن ایران اضافه نمود: در حال حاضر تقاضا کاهش یافته و این امر در فراوری تاثیر خواهد گذاشت. امیدواریم پس از خاتمه این بحران با افزایش تقاضا، فراوری نیز مجدد رونق بگیرد. باید برای آن روز، برنامه ریزی درست بر مبنای نقشه راه معدن داشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1462

به "برای جهش فراوری باید زیرساخت های بخش معدن را مهیا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای جهش فراوری باید زیرساخت های بخش معدن را مهیا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید