تاکید وزرای خارجه گروه هفت بر حمایت از راهکار سیاسی در سوریه

به گزارش مجله بای بلاگ، وزیر امور خارجه آمریکا گفت، او و همتایانش در گروه هفت مجددا بر تعهد این گروه مالی به حمایت از یک راهکار سیاسی در سوریه و مکانیزم یاری رسانی فرامرزی سازمان ملل تاکید نموده اند.

تاکید وزرای خارجه گروه هفت بر حمایت از راهکار سیاسی در سوریه

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای به وسیله توئیتر گفت: بسیاری از همتایان من در گروه هفت به همراه من مجددا بر تعهدمان نسب به یک راه چاره سیاسی برای انتها دادن به درگیری در سوریه و حمایت از قدرت دهی مجدد به مکانیزم یاری رسانی فرامرزی سازمان ملل تاکید کردیم.

به گفته بلینکن، کشورهای عضو گروه هفت به تداوم همکاری به جهت پیشبرد همه جوانب قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل با هدف تسهیل یک راه چاره سیاسی در سوریه برای انتها دادن به جنگ جاری در آن میپردازیم.

سازمان ملل در سال 2019 با هدف آشتی برقرار کردن بین دولت سوریه و مخالفان، کمیته 150 عضوی قانون اساسی سوریه را با تعداد برابری نمایندگان دولت، مخالفان و جامعه مدنی به راه انداخت.

پنجمین و جدیدترین دور مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه اواخر ژانویه در شهر ژنو برگزار گردید. با این حال گی یر پدرسون، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه این مذاکرات را مایوس کننده خواند چرا که هیچ دستاوردی در قبال مسائل دستور کار خاصی که این دیپلمات قبل از این نشست تعریف کرد، حاصل نکرد.

نشست وزرای گروه هفت در شهر لندن امروز چهارشنبه انتها می یابد. در این نشست گروه هفت علاوه بر وزیران خارجه کشورهای عضو، نمایندگان استرالیا، هند، آفریقای جنوبی، کره جنوبی و همچنین بروئنی در نقش ریاست آ.سه.آن شرکت دارند.

این نشست وزرای خارجه گروه هفت هدفش زمینه سازی برای نشست رهبران در ماه ژوئن است.، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7293

به "تاکید وزرای خارجه گروه هفت بر حمایت از راهکار سیاسی در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید وزرای خارجه گروه هفت بر حمایت از راهکار سیاسی در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید