تغییر لیست مشمولان بسته معیشتی در خرداد 99

به گزارش مجله بای بلاگ، سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی با اشاره به آنالیز دو مرحله ای شرایط مشمولان طرح حمایت معیشتی در خرداد و آذر هر سال، تاکید نمود که لیست مشمولان این طرح خرداد99 دستخوش تغییر خواهد شد.

تغییر لیست مشمولان بسته معیشتی در خرداد 99

به گزارش خبرنگاران، حسین میرزایی با اشاره به پیشنهاد مجلس مبنی بر تلفیق یارانه نقدی و معیشتی و پرداخت ادغامی آن به مشمولان اظهار کرد: این بحث در مجلس مطرح و ادله مختلفی نیز مورد توجه نهاده شد اما بعد از منتفی شدن آن، قرار شد سال آینده 78 میلیون ایرانی یارانه 45500 هزار تومانی را دریافت و 60 میلیون ایرانی طرح حمایت معیشتی را بگیرند.

وی در مورد ادله دولت در راستای رد طرح ادغام این دو یارانه گفت: ما در وزارت تعاون 60 میلیون نفری که اولویت بالاتر برای دریافت یارانه حمایت معیشتی را داشتند، شناسایی نموده بودیم و اگر سهم این افراد کم می شد و مبلغ 100 هزار و 500 تومان برای خانوار یک نفره به 72 هزار تومان تقلیل پیدا می کرد، افراد ضرر می کردند.

میرزایی ادامه داد: بسیاری افراد مشمول در استانهای محروم و مناطق روستایی و حاشیه شهرها بودند و ما آن ها را در زندگی روزمره رصد نکردیم. این افراد 11 میلیون و 900 هزار خانواده از مجموع 19 میلیون خانوار هستند که حتی خودرو هم ندارند و قطعا بنزین سوبسیدی را هم دریافت نمی نمایند که از هر جهت ادغام برای این افراد ضررهایی به همراه داشت.

وی یادآور شد: ما ادله خود را مطرح و شیوه شناسایی را از محل پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان برای نماینده های مجلس ارائه دادیم و در نتیجه مجلس متقاعد و بنا شد با همین رویه پیش رویم و در خرداد ماه 99 اولین مرحله پایش را پشت سر بگذاریم.

میرزایی گفت: بنا شد بر اساس مصوبه هیئت وزیران خرداد و آذر هر سال یکبار کل جامعه هدف که متقاضی طرح حمایت معیشتی هستند، آنالیز شوند که تا امروز حدود 19 میلیون خانوار حمایت این طرح را دریافت می نمایند و افراد دیگری که متقاضی هستند و در لیست یارانه بگیران نبودند، یکبار دیگر در خرداد آنالیز شوند.

وی ادامه داد: در مرحله آنالیز خرداد ماه سال آینده، امکان دارد بعضی افراد مشمول نباشند ولی با آنالیز شرایط معیشت شان، به عنوان مشمول وارد طرح و به لیست اضافه شوند؛ همچنین امکان دارد تمکن اقتصادی بعضی افراد افزایش و اولویت آنها کاهش یابد و علی القاعده از لیست مشمولان خارج شوند.

میرزایی گفت: عده ای از مردم اطلاعات موجود در حساب شان را پذیرفته اند اما اعلام می دارند این مبالغ متعلق به صاحب کاران یا افراد خانواده آنهاست. روی سخن ما، با نظام اقتصاد توام با مسئولیت است؛ یعنی اگر مبلغی به حساب کسی واریز می گردد، فرد باید مسئولیت آن را بپذیرد.

وی اضافه نمود: فردی ممکن است ادعا کند یک موسسه خیریه راه اندازی نموده، در حالی که در هیچ جای جهان اجازه ایجاد موسسه خیریه را به افراد معمولی نمی دهند.

میرزایی که در برنامه ای رادیویی صحبت میکرد، گفت: یکی از محمل های جدی در بحث پولشویی در کل جهان، همین موسسات خیریه هستند پس بنابراین افرادی که به هر نحوی موسسه خیریه دارند یا اقدام اقتصادی به نیابت از دیگران انجام می دهند، باید ساختار حقوقی لازم را ایجاد نمایند و پول ها به یک حساب حقوقی واریز گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1038

به "تغییر لیست مشمولان بسته معیشتی در خرداد 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر لیست مشمولان بسته معیشتی در خرداد 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید