تلاش مولوی افراطی برای ایجاد تفرقه مذهبی در غرب افغانستان

به گزارش مجله بای بلاگ، در حالی که همواره علمای اهل سنت و تشیع نسبت به گسترش افراطی گری هشدار داده اند یک مولوی افراطی در ولایت هرات گفت: مسائل موجود در افغانستان به دلیل نقش داشتن شیعیان در ساختار سیاسی این کشور است و آنها باید کنار گذاشته شوند.

تلاش مولوی افراطی برای ایجاد تفرقه مذهبی در غرب افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مولوی مجیب الرحمان انصاری امام جماعت مسجد جامع گازرگاه هرات در یک برنامه تلویزیونی در اظهاراتی تفرقه برانگیز گفت که افغانستان به این دلیل دچار مشکل شده است که وقتی مقامات به قدرت می رسند یک شیعه را نیز در کنار خود می آورند.

وی با اشاره به حضور اهل تشیع در مجلس افغانستان و به عنوان معاون در ریاست جمهوری و ریاست اجرایی افغانستان نیز شرح داد: با این شرایط در افغانستان امنیت نمی آید.

این مولوی افراطی ادامه داد: در افغانستان یا باید کل قدرت در دست تشیع باشد که این غیر ممکن است؛ هیچ وقت جمعیت 90 درصدی زیر بار جمعیت 10 درصدی.

وی افزود: برای تامین امنیت و آرامش در افغانستان این جمعیت 10 درصدی باید سلب قدرت شوند؛ در غیر اینصورت امکان ندارد که گرگ و بره در کنار هم باشند و صلح و صفا و صمیمیت داشته باشند.

مجیب الرحمان انصاری در حالی موج جدیدی از تلاش ها برای ایجاد تفرقه مذهبی در افغانستان را کلید زده است که در سال های اخیر نیز چندین مورد ترورها و بمب گذاری هدفمند در غرب افغانستان و از جمله ولایت هرات با حمایت کشورهای عربی و جریان های تکفیری انجام شده است.

پیش از این نیز برخی از علمای اهل سنت و شیعه در ولایت هرات نیز نسبت به گسترش افراطی گری و فعالیت جریان وهابیت در این ولایت هشدار داده اند.

بر اساس برخی گزارش ها، تعدادی از مراکز آموزشی و مدارس دینی در قلب شهر هرات تفکر افراطی گری را ترویج می کنند.

برخی از افغانها نیز نسبت به اقدامات اخیر مجیب الرحمان انصاری انتقاد کرده اند.

طلوع نیوز گزارش داد که تعدادی از کاربران افغان در فضای مجازی نوشته اند که مولوی انصاری در شمال هرات برای خودش حکومتی ساخته است.

وی به حامیانش گفته که برای اجرای حدود شرعی منتظر قانون و دولت افغانستان نباشند و خودشان اجرا کنند.

بر اساس این گزارش، شماری از شهروندان هرات گفته اند که اقدامات مولوی مجیب الرحمان آشوب برانگیز است و حاکمیت قانون را در هرات با پرسش روبرو کرده است.

مولوی مجیب الرحمان در عربستان آموزش دیده است و در ولایت هرات علاوه بر خطیب مسجد، رادیویی را نیز راه اندازی کرده است.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 382

به "تلاش مولوی افراطی برای ایجاد تفرقه مذهبی در غرب افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش مولوی افراطی برای ایجاد تفرقه مذهبی در غرب افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید