خبرنگاران سوداگران میراث فرهنگی در دزفول دستگیر شدند

به گزارش مجله بای بلاگ، دزفول-خبرنگاران- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: یک باند که قصد جستجوی اشیای تاریخی در بخش سردشت دزفول را داشتند دستگیر شدند.

خبرنگاران سوداگران میراث فرهنگی در دزفول دستگیر شدند

مهدی چناری روز یکشنبه به رسانه های دزفول خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش رسیده از منابع و مخبران محلی مبنی بر فعالیت باند حفار غیرمجاز در روستای تمد بازارگه در حوزه استحفاظی پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول، نیروهای این یگان پس از اطمینان از صحت موضوع، طی هماهنگی با پاسگاه سردشت به محل اعزام شدند که در راستا در گردنه ای به نام تخت شوشتری به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شدند.

وی اضافه کرد: پس از بازرسی از خودروی مشکوک یک دستگاه موتور برق، چراغ قوه و وسایل حفاری کشف و بلافاصله با متهم به محل حفاری اعزام شدند.

چناری گفت: افراد سودجو و فرصت طلب با هدف جستجوی اشیای تاریخی اقدام به حفاری نموده بودند که در این حفاری و اطراف آن یک دستگاه کمپرسور و مقداری کابل برق، پتک و یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و یک نفر دستگیر شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با بیان اینکه محل موردنظر تاریخی نبوده است، اعلام کرد: افراد دستگیر شده همراه با پرونده قضایی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6565

به "خبرنگاران سوداگران میراث فرهنگی در دزفول دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سوداگران میراث فرهنگی در دزفول دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید