خبرنگاران سیاستهای سختگیرانه برای مقابله با کرونا اجرا می کنیم

به گزارش مجله بای بلاگ، مشهد- خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی گفت: در موضوع پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در استان و مبادی های ورودی سیاستهای سختگیرانه را آغاز کرده ایم.

خبرنگاران سیاستهای سختگیرانه برای مقابله با کرونا اجرا می کنیم

علیرضا رزم حسینی یکشنبه شب در گفت و گوی تلویزیونی در خصوص آمادگی استان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: سیاست سختگیرانه را نیز از مبادی ورودی آغاز کرده ایم،محدودیت شدید اعمال شده تا حجم مسافران در استان کاهش یابد البته مردم نیز باید پای کار باشند.

وی افزود: برخی روزها را تعطیلکردیم و مسوولیت آن را نیز می پذیریم، موضوع کنترل ورودی استانها نیز به صورت جدی دنبال می شود و از فردا این موضوع شدت می گیرد و در 14 نقطه ورودی استان کنترل های خاص صورت می گیرد و در کنار آن غربالگری نیز صورت می گیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در طرح محدودیت ترددی، پلاک هایی که مربوط به استان نیست برگشت داده می شوند اگر مسافرانی مشکل داشته باشند نیز قرنطینه می شوند و از طریق پیامک موضوع محدودیت و ممنوعیت سفر به استان اطلاع رسانی می شود.

رزم حسینی افزود: در مشهد نیز در 6 نقطه ورودی به شهر از فردا اعمال محدودیت صورت می گیرد و از شهرستانها نیز خودرویی اجازه ورود به مشهد را نخواهد داشت و این مهم یک اقدام جهادی و داوطلبانه است و مردم باید همراهی لازم را داشته باشند و تعداد محدودی نیز که همراهی نکنند طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی شرح داد: در راستای کاهش شیوع ویروس کرونا طی روزهای گذشته حمل و نقل هوایی در استان تا به امروز 62 درصد و حمل و نقل ریلی 67 درصد کاهش یافته است و این کار جسورانه ای است که یک مدیر استان نامه بزند که پروازی نباید انجام شود و برای قطارها محدودیت جدی ایجاد شود.

استاندار خراسان رضوی گفت:اتباع بیگانه را نیز با سرعت از مرز خارج می کنیم، تا امروز 46 هزار تبعه بیگانه را به خارج از مرزها منتقل کرده ایم و روزی چهار هزار نفر از مرز خارج می شوند مرزها نیز بسته شده و در مزر دوغارون تست و قرنطینه انجام می شود و صدور ویزا ممنوع شده است.

رزم حسینی افزود: دستگاه های اجرایی نظیر شهرداری و شورای شهر نیز اقدامات خاصی براساس پروتکل های بهداشتی انجام می دهند که موثر است و ما در کار آنها دخالت نمی کنیم، از تولیت آستان قدس رضوی نیز تشکر می کنم که از روز اول پروتکل را اجرایی کردند و اطلاعیه دادند که مراسم سال تحویل به صورت مجازی پخش می شود و سفر رهبری نیز لغو شد.

وی ادامه داد: به فرمانداران نیز ابلاغ شده حدبیشتر محدودیت را در جا به جایی جمعیت ایجاد کنند، نیازمند همکاری همه نهادها هستیم، البته این اقدامات کافی نیست باید جمعیت استان در ایام نوروز افزایشی نداشته باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: تمامی تخت های بیمارستانی آماده پذیرش در استان سه هزار تخت بیمارستانی است لذا اجازه ورود مسافران و گردشگران را برای حفظ سلامتشان نمی دهیم و تمام مهمانسراهای دستگاه های دولتی نیز تعطیل شده و هیچ مقام دولتی را پذیرایی نخواهیم کرد.

رزم حسینی افزود: خوشبختانه وزرای کشور و بهداشت نیز با این سیاستها موافق هستند و رییس جمهوری نیز از این اقدامات استقبال کرده اند، خطر بیخ گوش مردم است باید آنها را مطلع کرد.

راه اندازی 30 پایگاه سلامت در مشهد

استاندار خراسان رضوی در ادامه از فعال سازی 30 نقطه و پایگاه سلامت در مناطق حاشیه شهر مشهد از فردا خبر داد و افزود: در این مراکز آزمایشهای لازم انجام می شود تا مردم به بیمارستانها هجوم نیاورند.

رزم حسینی با اشاره به صعودی بودن فراگیری ویروس کرونا در مشهد و استان شرح داد: اگر مردم رعایت نکنند نرخ مرگ و میز افزایش می یابد.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته نخبگان خراسانی نیز نامه هایی خطاب به رییس جمهوری برای بیشتر شدن کنترلها در استان ارسال کردند، همچنین در قالب نامه ای سازمان نظام پزشکی مشهد پیشنهاداتی نظیر تعطیلی مترو و حمل و نقل عمومی ارائه داده اند که بیشتر آنها در حال اعمال است.

استاندار خراسان رضوی گفت: نامه ای نیز 500 نفر از پزشکان نوشته اند که بخشی از آن محرمانه است و در این نامه پیش بینی شده که احتمالا نیم درصد مردم استان به این بیماری مبتلا و نیاز به بستری داشته باشند که در این صورت ظرفیت بیمارستانی تکمیل می شود که این فاجعه است پس مردم باید در خانه بمانند.

رزم حسینی افزود: از رسانه ملی گله مند هستیم خراسان رضوی استانی عادی نیست و رسانه ملی باید مرتب این موضوع را که خراسان آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی را ندارد و ظرفیت بیمارستانی ندارد را زیرنویس کند.

وی یادآور شد: 150 کشور درگیر این بیماری هستند، خیلی از کشورها آمار نمی دهند ولی ایران شفاف در این خصوص برخورد می کند.

برخورد قانونی با افراد بی مسوولیت

استاندار خراسان رضوی گفت: با زبان التماس و خواهش از مردم می خواهیم در خانه بمانند اما اگر عده ای بی توجهی کردند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و امروز به فرمانده نیروی انتظامی استان ماموریت داده شد چنانچه عده ای بی مسوولیتی به خرج دهند به صورت قانونی عمل کنند و اگر اقدامی نیز لازم بود در ستاد تدبیر استان اعمال خواهد شد.

رزم حسینی افزود: در این شرایط همه باید با هم برای مبارزه جدی با این ویروس جدیت داشته باشیم، شرایط خوبی در مشهد و استان نداریم و سرعت شیوع ویروس بالا و نگران کننده است.

وی با اشاره به تشکیل اولین جلسه بررسی احتمال شیوع ویروس کرونا در استان در 28 بهمن ماه امسال ادامه داد: تا کنون 25 جلسه با حضور پزشکان و دستگاه های اجرایی مرتبط در ستاد پیشگیری از شیوع کرونا برگزار شده و هر روز نشست ها به صورت اضطراری برگزار می شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: دستورالعمل های بهداشتی به همه دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف ابلاغ شد و مبدا انتشار ویروس که اجتماعات بود تعطیل شد و هم اینک نیز براساس سیاست دورکاری فقط 25 درصد نیروهای ادارات و بانکها به صورت حضوری فعالیت می کنند.

رزم حسینی ادامه داد: علمای دینی استان نیز در این خصوص همراه شدند و با علما، پزشکان و شخصیت های مختلف جلساتی برگزار و انسجام کاملی در جهت برگزاری اجتماعات در استان ایجاد شد که جا دارد از امام جمعه مشهد که شخصا وارد عمل شدند در این خصوص تشکر کنم.

وی ادامه داد: هم اینک حدود 50 درصد اجتماعات نمازجماعت ها یا برگزار نمی شود یا براساس پروتکل بهداشتی برپا می شود که البته تاکید ما عدم برگزاری این اجتماعات است و فردا نیز این درخواست به اداره کل تبلیغات اسلامی ابلاغ خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مجبور بودیم آتش به اختیار اقداماتی انجام دهیم تکرار کرد: مشهد و استان شرایط خوبی ندارند و آمادگی پذیرایی از هیچ زائر و گردشگری را نداریم، باید زیارت از منزل انجام شود تا از این بحران بگذریم و در مجموع طی این مدت توصیه به لغو بیشتر اجتماعات شد و برخی اجتماعات نیز داوطلبانه لغو شد.

رزم حسینی افزود: حرکت فراگیری در استان خراسان رضوی شکل گرفت که البته جا دارد از پزشکان و پرسنل بهداشتی نیز در این موضوع تشکر شود.

وی در خصوص اعتباارت اختصاص یافته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: در این مدت علاوه بر تخصیص های دولتی، 200 میلیارد ریال به صورت نقدی توسط استانداری به دانشگاه کمک شد و بخشی از کمک های نقدی نیز از سوی شهرداری مشهد تخصیص یافت.

تامین ماسک و اقلام بهداشتی

استاندار خراسان رضوی در خصوص کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز گفت: وقتی بحرانی ایجاد می شود فرایند عرضه و تقاضا به هم می خورد و در این خصوص نیز تقاضای چند صد برابری ایجاد شد و تصمیم بر آن شد با توجه به کمبودها به صورت متمرکز از تهران این اقلام تامین و با اولویت بیمارستانها توزیع شود.

رزم حسینی افزود: در استان نیز طی چند روز اول مشکل داشتیم ولی هم اینک مسئله ای وجود ندارد و ماسک و مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز بیمارستانها و درمانگاه ها تامین شده و تا چند روز آینده نیز این اقلام در داروخانه ها توزیع می شود.

وی ادامه داد: 737 هزار و 110 عدد ماسک در استان توزیع شده که نیمی به صورت رایگان در مراکز بیمارستانی و بهداشتی توزیع شد و 300 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده نیز تولید و توزیع شده است، امروز نیز محموله خوبی از خوزستان وارد شد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه 50 تعیین اقتصاد مقاومتی در استان نیز در این موضوع پای کار آمدند گفت: شرایط خوبی نداریم مردم اگر طالب حفظ جان خود و عزیزانشان هستند باید دستورات پزشکی و مسوولان را اجرا کنند تا شرایط استان از گیلان و قم بدتر نشود.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اضافه شدن 143 مورد ابتلای جدید تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان رضوی به 568 نفر رسید.

354 نفر از کل شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 214 نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده ها و دانشگاه علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1240

به "خبرنگاران سیاستهای سختگیرانه برای مقابله با کرونا اجرا می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیاستهای سختگیرانه برای مقابله با کرونا اجرا می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید