دانشجویان باید با تمام وجود به فعالیت های پژوهشی بپردازند

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی عضو هیات علمی دانشگاه پیغام نور مشهد گفت: تمام دانشجویانی که علاقه مند به فعالیت در زمینه پژوهشی و علمی هستند باید با تمام وجود حتی در صورت کمبود امکانات کوشش خود را انجام دهند و مطمئن باشند که این کوشش ها نتیجه خواهد داد.

دانشجویان باید با تمام وجود به فعالیت های پژوهشی بپردازند

زرین اسحاقی در گفت وگو با خبرنگاران در مورد معیارهای انتخاب اساتید برجسته در جهان، اظهار کرد: در جهان برای انتخاب اساتید برجسته معیاری به نام h-index وجود دارد که در واقع کارایی و نقش یک محقق را در جامعه بین المللی معین می نماید. طبق این معیار میزان تاثیرگذاری محقق در جامعه بین المللی آنالیز می گردد. h-index معیار اصلی انتخاب محققان است، البته بعضی فاکتورهای دیگر نیز وجود دارند مانند رتبه محقق در مقالات و اعتبار علمی و همایش هایی که در آن ها شرکت داشته است اهمیت دارد.

تلاش بسیار مهم تر از نبود امکانات است

اسحاقی با اشاره به اینکه تلاش بسیار مهم تر از نبود امکانات است، تشریح کرد: درست است که هدایت و نوشتن مقالات دانشجویانم بر عهده من بود اما کار اصلی را این دانشجویان در آزمایشگاه هایی با امکانات بسیار کم انجام دادند. درحال حاضر آزمایشگاهی که در دانشگاه پیغام نور در اختیار من قرار داده شده است امکانات اندکی دارد. با وجود این موضوع دانشجویان بسیار سخت کوش هستند. تمام دانشجویان در صورتی که علاقه مند به فعالیت در زمینه پژوهشی و علمی هستند باید با تمام وجود حتی در صورت کمبود امکانات تلاش خود را انجام دهند. دانشجویان باید مطمئن باشند که این تلاش ها نتیجه خواهد داد.

این شیمیدان برجسته اظهار کرد: نکته مهمی که هرگز نباید فراموش گردد ارزش گذاری برای زحمات دانشجویان است. در این شرایط که تحصیلات شاید هیچ بازخورد اقتصادی برای دانشجویان نداشته باشد، آن ها به دانشگاه آمده و سخت تلاش می نمایند تا در عرصه های علمی جهان دیده شده و مقالات خوبی ارائه دهند.

جامعه جهانی ما را خواهد دید

وی گفت: با تلاش و مطالعه بسیار زیاد می توان به همه خواسته ها دست پیدا کرد. به همکاران و اساتید دیگر دانشگاهی نیز توصیه می کنم که همیشه امید خود را از دست ندهند و علی رغم کمبود امکانات و مسائل و مسائل بسیاری که بر سر راه تحقیق و پژوهش است با تلاش و تلاش خود این راه را ادامه دهند و مطمئن باشند که جامعه جهانی ما را خواهد دید. در ایران ما افراد محقق و خوش فکر بسیاری داریم که نباید از طی کردن جهت تحقیق ناامید شوند.

اسحاقی اضافه کرد: در ابتدای آغاز به تدریس در دانشگاه عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند بوده ام و سپس به دانشگاه پیغام نور مشهد منتقل شدم. درحال حاضر استاد تمام گروه شیمی دانشگاه پیغام نور مشهد هستم. هفتاد و پنج دانشجو در مقطع ارشد و شانزده دانشجو در مقطع دکتری فارغ التحصیل نموده ام. 139 مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر خارج از کشور به چاپ رسانده ام. همچنین چهارده طرح پژوهشی در زمینه تخصص خود به اتمام رسانده و سه کتاب نیز در داخل ایران چاپ نموده ام. برای چاپ دو کتاب نیز با ناشران خارج از کشور همکاری هایی داشته و بخش هایی از این کتاب را نوشته ام.

این شیمیدان برجسته در مورد کتاب هایش، اظهار کرد: یکی از کتاب هایی که مستقلا آن را تهیه کردم کتاب شیمی هسته ای دانشگاه پیغام نور است که مختص به انتشارات پیغام نور است و توسط این دانشگاه به مرحله چاپ رسیده است. دو کتاب دیگر با عنوان کروماتوگرافی و روش های فیزیکی و شیمی جداسازی هستند که در زمینه های تخصصی رشته شیمی نوشته شده اند. همچنین یک فصل از کتابی را با همکاری ناشر کتاب در زمینه محیط زیست به چاپ رسانده ام.

دانشمند برتر علوم طبیعی جهان در سال 2008

این عضو هیات علمی دانشگاه پیغام نور مشهد اعلام نمود: در 36 همایش بین المللی و 65 همایش داخلی شرکت داشته ام. همچنین در سه سال متفاوت پژوهشگر برتر دانشگاه پیغام نور مشهد شناخته شده ام. در سال گذشته نیز از طرف دانشگاه پیغام نور تهران به عنوان استاد منتخب شناخته شده ام. در یک همایش در هند و در همایش دیگری در چین مقاله علمی بنده به عنوان مقاله برتر شناخته شده است و همچنین در همایش های مختلفی در آلمان و ایتالیا سخنرانی داشته ام. در سال 2008 به پیشنهاد موسسه الزویر که در جوامع مختلف دانشمندان برتر را انتخاب می نماید، در زمینه علوم طبیعی نفر اول جهان شناخته شده ام.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5099

به "دانشجویان باید با تمام وجود به فعالیت های پژوهشی بپردازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان باید با تمام وجود به فعالیت های پژوهشی بپردازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید