دژپسند: بازارگردانی سهام بورسی تا هفته آینده آغاز می شود ، انتشار 90 هزار میلیارد تومان اوراق در نیمه اول سال

به گزارش مجله بای بلاگ، وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه تا هفته آینده عملیات بازارگردانی سهام بورسی عملیاتی می شود، گفت: برای جبران کسری بودجه 90 هزار میلیارد تومان اوراق در نیمه اول سال منتشر شد.

دژپسند: بازارگردانی سهام بورسی تا هفته آینده آغاز می شود ، انتشار 90 هزار میلیارد تومان اوراق در نیمه اول سال

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، فرهاد دژپسند با اشاره به برخی گمانه زنیها درخصوص کسری بودجه در سال جاری گفت: پیش بینی می شد درآمد و منابع جاری دولت تحقق پیدا نکند، اما دولت چگونه توانسته است این کسری تحقق منابع بودجه را جبران کند؟ ضمن اینکه بخش خصوصی هم یک نگرانی داشت که این به فشار اقتصادیاتی منتهی نشود و یا برخی صاحب نظران نگران استقراض از بانک مرکزی بودند.

وی اضافه نمود: می خواهم این خبر خوب را بدهم که خوشبختانه تدابیری که دولت اندیشید در شش ماه گذشته توانستیم کسری تحقق منابع را از محل فروش اوراق و از محل واگذاری های سهام شرکتها و دارایی های دولتی تقریباً جبران کنیم.

وزیر اقتصاد اضافه نمود: با این اقدام توانستیم مانع از این شویم که خدای ننموده کسری تحقق منابع به استقراض از سیستم بانکی یا فشار اقتصادیاتی منجر شود ضمن اینکه سال جاری از نظر درآمد ناشی از واگذاری ها عملکرد بسیار درخشانی داشتیم یعنی حدود سی و سه هزار میلیارد تومان در نیمه اول سال جاری واگذاری صورت گرفت و این رقم قابل توجهی است.

وی گفت: در مورد اوراق هم حدود 90 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه و اوراق منتشر شده و خوشبختانه سعی کردیم اگر هم کسری تحقق داریم آن را از جامعه بگیریم و منتهی به افزایش نقدینگی و افزایش تورم و پایه پولی نشود.

دژپسند اظهار کرد: از سال 92 که در سازمان برنامه و بودجه بودم و بعد به وزارت اقتصاد آمدم هیچ وقت دولت از بانک مرکزی استقراض ننموده و سال جاری هم در برنامه دولت نبوده است که از بانک مرکزی استقراض کند.

وزیر اقتصاد در مورد بازارگردانی در بازار سرمایه گفت: امروز جلسه پایش داشتم که ببینم مصوبه شورای عالی بورس چقدر اجرایی شده است ضمن اینکه خودم با دستگاه های ذیربط تماس هایی داشتم.

وزیر اقتصاد گفت: معدنی ها بازارگردانی را اجرایی کردند علاوه بر آن بانک ها اقدامات لازم را برای کار انجام دادند ضمن اینکه سازمان تامین اجتماعی و شستا به گفته وزیر رفاه کار بازارگردانی را انجام دادند و برخی از حقوقی ها نیز در آستانه عقد قرارداد هستند، فکر می کنم به سرعت تا اواسط هفته آینده همه بازارگردانی ها عملیاتی شود.

وی درباره اضافه نموده شدن تخفیف 10 درصدی به خرید صندوق پالایش یکم اضافه نمود: برای کسانی که صندوق پاداش یکم خرید کردند میزان سهام افزایش پیدا می کند یعنی اگربه طور نمونه ده تا سهام خریده بودند 11 سهام داده خواهد شد که با این تخفیف برای کسانی که در پالایش یکم شرکت کردند تخفیف 30 درصدی کاملا اجرایی شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4339

به "دژپسند: بازارگردانی سهام بورسی تا هفته آینده آغاز می شود ، انتشار 90 هزار میلیارد تومان اوراق در نیمه اول سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دژپسند: بازارگردانی سهام بورسی تا هفته آینده آغاز می شود ، انتشار 90 هزار میلیارد تومان اوراق در نیمه اول سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید