صبح ها نیمرو را از قلم نیاندازید!

به گزارش فروشگاه لباس، بهداشت نیوز/ درست است که تخم مرغ حاوی کلسترول و چربی در رژیم غذایی است اما به نظر می رسد که غذای کاملی برای صبحانه است. یک تخم مرغ مرغ متوسط 60 کالری دارد و علاوه بر بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ، دارای 6 گرم پروتئین ، 4 گرم چربی و 165 میلی گرم کلسترول است.

صبح ها نیمرو را از قلم نیاندازید!

این برای شما چه معنی دارد؟ به طور کلی ، یک فرد سالم می تواند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل ، تخم مرغ را با اعتدال مصرف کند. در حقیقت ، خوردن یک تخم مرغ در روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. اما وقتی می خواهید تخم مرغ را وارد رژیم خود کنید ، باید به سلامتی و عادات غذایی خود توجه کنید. اگر مبتلا به کلسترول خون ، دیابت یا بیماری قلبی شدید هستید ، متخصصان توصیه می نمایند میزان مصرف تخم مرغ کامل (از جمله سفیده و زرده) را به دو یا کمتر در هفته کاهش دهید.

به علاوه ، اگر در صبحانه خود املت و تخم مرغ های خرد شده را جای دادید، و می خواهید غذاهای دیگر را با چربی های اشباع محدود کنید. بهترین گزینه استفاده از یک تخم مرغ به همراه نان قهوه ای است.

با مصرف تخم مرغ ویتامین D دریافت کنید

یک تخم مرغ حاوی 1 میکروگرم ویتامین D است که تقریباً 5 درصد از احتیاج روزانه افراد را تامین می نماید. ویتامین D که غالباً به عنوان ویتامین آفتاب شناخته می گردد ، یک هورمون استروئیدی است که پوست در هنگام قرار دریافت در معرض نور خورشید فراوری می نماید اما شما می توانید به وسیله رژیم غذایی این ماده مغذی را دریافت کنید. ویتامین D به روده یاری می نماید کلسیم و فسفر را جذب کند و برای سلامت استخوان ، عملکرد سیستم ایمنی ، سیگنالینگ سلولی و موارد دیگر بسیار مهم است.

تخم مرغ ها غنی از آنتی اکسیدان هستند

تخم مرغ منبع مهمی از آنتی اکسیدان های لوتئین و زیگزانتین است. آنتی اکسیدان ها به کاهش آسیب سلولی یاری می نمایند و به طور گسترده ای به عنوان بخشی مهم در یک رژیم غذایی سالم شناخته می شوند. به ویژه ، این دو آنتی اکسیدان در شبکیه چشم جمع می شوند و به سلامتی چشم یاری می نمایند.

تخم مرغ پروتئین فراوانی دارد

اگر عادت دارید که املت خود را فقط با سفیده تخم مرغ درست کنید ، ممکن است پروتئین مورد احتیاج خود را به دست بیاورید. در حالی که سفیده حاوی 63 گرم پروتئین است ، زرده حاوی27 گرم از آن است.بدن از پروتئین ها برای ساخت و ترمیم بافت ها و همچنین برای فراوری هورمون ها و آنزیم ها استفاده می نماید.

تخم مرغ سرشار از کولین است

کولین یک ماده مغذی اساسی برای حافظه و عملکرد شناختی است ، به همین دلیل دریافت مقدار کافی به وسیله رژیم غذایی ما مهم است. در حالی که کبد مقدار کمی کولین فراوری می نماید ، برآورده کردن احتیاج روزانه ما کافی نیست.تخم مرغ یکی از معدود غذاهایی است که به مقدار زیادی کولین حاوی آن است و یک تخم مرغ عظیم 27 درصد از مقدار توصیه شده روزانه این ماده غذایی را تأمین می نماید. کولین در دوران بارداری دارای اهمیت است ، زیرا در رشد اولیه مغز نقش دارد.

تخم مرغ کلسترول خوب شما را بالا می برد

به نظر می رسد خوردن تخم مرغ باعث افزایش سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) می گردد ، که به معنی کلسترول خوب شماست. HDL به حمل چربی به کبد یاری می نماید و با لیپوپروتئین های با چگالی کم (LDL) متفاوت است ، که می تواند منجر به گرفتگی بیش از حد شریان ها گردد.

منبع: همگردی

به "صبح ها نیمرو را از قلم نیاندازید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صبح ها نیمرو را از قلم نیاندازید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید