نصب دستگاه ایرانی درمان سرطان در بیمارستان های 9 استان

به گزارش مجله بای بلاگ، نوید نجات بخش رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: ما توانسته ایم دانش فنی دستگاه شتاب دهنده خطی را طی چند سال اخیر به دست آوریم و آن را به تولید برسانیم زیرا ساخت این دستگاه در کشور نیاز بود.

نصب دستگاه ایرانی درمان سرطان در بیمارستان های 9 استان

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی به ازای هر یک میلیون نفر حداقل 3 دستگاه شتاب دهنده خطی الکترون نیاز است، اعلام نمود: در کشور ما به بیش از 240 دستگاه نیاز است که متأسفانه کمتر از 100 دستگاه داریم و دستگاه های موجود نیز خارجی هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا، انگلیس و به صورت محدود کشور چین تولید کننده دستگاه شتابدهنده خطی هستند، گفت: در حال حاضر نمونه های امریکایی و انگلیسی در کشور وجود دارند که برای تأمین قطعات و تعمیر آن با مشکل روبرو می شویم؛ همچنین تعداد کمی دستگاه در کشور موجود است که این باعث کند شدن فرایند درمانی بیماران مبتلا به سرطان می شود.

نجات بخش خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه برای هر بیمار سرطانی یک روز هم اهمیت دارد نیاز است که دستگاه در کشور به تولید انبوه برسد؛ از این رو قراردادهایی برای تولید و نصب آن در بیمارستان های کشور منعقد کرده ایم. اکنون 10 دستگاه قرارداد بستیم که یکی از آن در شهرک سلامت اصفهان نصب شده است.

وی با تاکید بر اینکه قرار است این دستگاه ها در استان های مختلف نصب شود، اعلام نمود: خراسان جنوبی، خراسان شمالی، اصفهان، کرمان، تبریز، کرمانشاه، هرمزگان، گیلان و مازندران از جمله استان هایی هستند که قرار است تا خردادماه سال آینده (تقریباً یک سال دیگر) نصب شوند.

به گفته وی، البته که در این مدت زمان قراردادهایی برای نصب دستگاه نیز منعقد خواهیم کرد که احتمالاً یک الی دو دستگاه آن در تهران باشد.

نجات بخش بابیان اینکه در این دستگاه صددرصد تجهیزاتی که استفاده شده ایرانی است، اعلام نمود: این دستگاه صرفه جویی ارزی زیادی دارد و طبق آخرین آمار، تقریباً یک تجهیز 2 میلیون دلاری محسوب می شود که تهیه آن باعث خروج ارز می شود ولی ساخت آن در کشور کمتر از بیست میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر اینکه به ازای هر دستگاه یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی داریم، گفت: این محصول قابل رقابت است زیرا بر اساس استانداردهای آمریکا تولید شده است.

وی در خصوص برنامه ریزی برای صادرات دستگاه شتابدهنده خطی گفت: در برنامه صادراتی این محصول مسائلی همچون ارتباطات بین المللی و جابجایی پول و همچنین دریافت استانداردهای اروپایی مطرح است که اگر این مسائل نباشد شرایط برای صادرات را خواهیم داشت.

نجات بخش با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید دوره درمان هر یک از بیماران با این دستگاه به علت خرابی متوقف شود، اضافه نمود: اما متأسفانه بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان به علت کمبود دستگاه، باید ماه ها در نوبت باشند.

وی با بیان اینکه مجوزها و استانداردهای دستگاه شتاب دهنده خطی زیر نظر وزارت بهداشت به تأیید رسیده است، اعلام نمود: در حال حاضر هیچ شرکت دیگری در کشور چنین دستگاهی را تولید نکرده است؛ تولید این دستگاه علاوه بر تأمین نیاز کشور، می تواند بازار بزرگی را برای ما در راستای تولید آن و صادرات به کشورهای همسایه به همراه داشته باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3993

به "نصب دستگاه ایرانی درمان سرطان در بیمارستان های 9 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب دستگاه ایرانی درمان سرطان در بیمارستان های 9 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید