پرداخت 9000 میلیارد تومان از مطالبات موسسات طرف قرار داد بیمه سلامت

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت 9000 میلیارد تومان از مطالبات بیمارستان ها، پزشکان خانواده شهری و روستایی و داروخانه ها و موسسات طرف قرار داد پرداخت شد.

پرداخت 9000 میلیارد تومان از مطالبات موسسات طرف قرار داد بیمه سلامت

به گزارش ایسنا، حسین رنجبران با بیان اینکه با اجرای پروژه های نوین سلامت، شامل استحقاق سنجی، ارسال الکترونیکی اسناد پزشکی بیمه شدگان به سازمان های بیمه ای، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک به دنبال شفاف سازی اطلاعات خدمات بهداشتی و درمانی مردم هستیم، گفت: پرداخت به موقع هزینه های حوزه سلامت یکی از مهم ترین مزایای اجرای پروژه های الکترونیک است.

وی با اعلام اینکه مازندران سکاندار بحث پزشک خانواده درایران است، اضافه نمود: این استان دراین مبحث پیش قراول است، الان بحث نظام ارجاع در چهاراستان کرمان، کردستان، یزد و کهگیلویه و بویراحمد در حال فراگیر شدن است تا به همه استانها برسد.

رنجبران با بیان اینکه یکی از مهم ترین کاربردهای فناوری در گستره بهداشت و درمان، ایجاد پرونده سلامت الکترونیک است، توضیح داد: بحث الکترونیک کردن که در نهایت به پرونده الکترونیک سلامت ختم می گردد بحث مهمی است تا مردم بتوانند بهتر و بیشتر از مواهب بیمه سلامت استفاده نمایند چرا که صرفه جویی در هزینه ها صورت می گیرد و سرعت کارها را بالا می برد و به صلاح کشور است.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت، با بیان اینکه در قانون برنامه پنجم به لزوم استقرار پرونده الکترونیک سلامت اشاره و تاکید شده، اظهار کرد: در دو محور سرعت بخشیدن به خدمات سلامت و سهولت در انتظارها، ارائه خدمات مناسب صورت می گیرد، از جمعیت 85 میلیون نفر بالغ بر 42 میلیون نفر بیمه شده بیمه سلامت هستند که این نهاد عمده مردم را تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث استقرار پرونده الکترونیک سلامت یکی از کارها بحث کاهش کاربرد دفترچه فیزیکی و روی کار آمدن دفترچه الکترونیکی است، اضافه نمود: بعضی از افراد این کار را با عنوان صرفه جویی مادی بیان می نمایند که 120 میلیارد تومان پول چاپ دفترچه ها در طول یک سال بود البته در کنارش بحث جانمایی پرونده الکترونیک سلامت مدنظر است. استقرار دولت الکترونیک در نیمه اول 1400 صورت خواهد گرفت.

رنجبران با بیان اینکه کسانی که در راستای الکترونیک کردن بخواهند پیش قدم شوند چون در چهارچوب نظام اسلامی و سلامت و از تاکیدات دولت است ، ما برای آنها مشوق های لازم اعم از به روز پرداخت کردن را خواهیم داشت، یادآورشد: هم اکنون پرداخت ها به صورت هفتگی است. اما کوشش می گردد پرداخت های الکترونیک به موقع شده و به روز پرداخت گردد.

وی اضافه نمود: بالغ بر 37 هزارموسسه طرف قرارداد داریم که از این تعداد 930 مورد بیمارستانهای دولتی و غیر دولتی هستند.

رنجبران با اشاره به اینکه مشوق هایی در نظر گرفته شد تا همراهی پزشکان برای انجام نسخه نویسی الکترونیک جلب گردد، اضافه نمود: یکی از این مشوق ها، پرداخت سریع تر به واسطه اجرای نسخه نویسی الکترونیک است. سال جاری به ازای هر نسخه مبلغی برایشان شارژ خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران و فارس دو استانی هستند که پیشگام در بحث پزشک خانواده بودند، به ارزیابی عملکرد این استانها اشاره و بیان نمود: عملکرد استان مازندران خوب است، در بحث بیمه سلامت از پیشگامان بود.

رنجبران با بیان اینکه کوشش شده پرداخت ها باهدف ایجاد انگیزه بیشتر برای ارائه خدمت به بیماران در بحث پزشک خانواده شهری و روستایی به روز گردد، گفت: پرداخت ها همزمان با 25 هر ماه صورت می گیرد.

معاون برنامه ریزی ، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: برگ برنده نظام سلامت استفاده از پزشک خانواده و پرونده الکترونیک است که این یک تکلیف قانونی است و باید در جهت استقرار صد در صدی این مهم گام برداریم.

وی گفت: بیمه سلامت ظرف چند ماه گذشته مطالباتی که موسسات در سال 96، 97 و 98 داشته به مبلغ 6 هزار و 900 میلیارد تومان که رقم بزرگی هم است را پرداخت کرد که اتفاق مبارکی بود.

رنجبران با اشاره به اینکه با اجرای پروژه های الکترونیکی شدن، ضمن کاهش مراجعات و به حداقل رسیدن کاغذ، پرداخت ها نیز تقریباً به روزرسانی شده است، اضافه نمود: 9000 میلیارد تومان از مطالبات بیمارستان ها، پزشکان خانواده شهری و روستایی و داروخانه ها و موسسات طرف قرار داد پرداخت شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران، وی با اشاره به اینکه در جهت پرداخت به روز گام برمی داریم، اضافه نمود: امیدواریم با استفاده از اوراق اقتصادی و ظرفیت بانک ها به خصوص بانک رفاه مشکل خاصی نداشته باشیم و در 1400 از ظرفیت های دیگر بانک ها استفاده گردد تا خدمات را بهتر ارائه کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6816

به "پرداخت 9000 میلیارد تومان از مطالبات موسسات طرف قرار داد بیمه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 9000 میلیارد تومان از مطالبات موسسات طرف قرار داد بیمه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید