پمپئو: ایران از سوریه خارج شود

به گزارش مجله بای بلاگ، فارس نوشت: وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در ادامه لفاظی ها علیه ایران گفت که این کشور باید از سوریه خارج شود.

پمپئو: ایران از سوریه خارج شود

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه بار دیگر تلاش کرد از شیوع ویروس کرونا در دنیا برای اتهام پراکنی علیه چین استفاده کند.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که ایران باید از سوریه خارج شود. او همچنین گفت که آمریکا از تصمیم آلمان برای قرار دادن حزب الله لبنان در فهرست سازمان های تروریستی استقبال می کند.

پمپئو گفت: ما به روسیه و رژیم سوریه گفته ایم که ایرانی ها باید [از سوریه] خارج شوند.

پمپئو در این کنفرانس خبری در خصوص نقش ادعایی چین در انتشار ویروس کرونا گفت: چین می توانست از مرگ صدها هزار نفر در دنیا جلوگیری کند.

او مدعی شد چین هنوز از انتشار اطلاعات لازم در خصوص بیماری کووید-19 خودداری می کند.

پمپئو روز یکشنبه گفته بود شواهد فراوانی حکایت از آن دارند که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین آغاز شده است. ادعای او در حالی مطرح شد که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا گفته اند شواهدی در تأیید این مسئله وجود ندارد.

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز چهارشنبه در پاسخ به سئوالی در خصوص این نوع تناقضات در گفته های مقام های آمریکایی گفت: ما هنوز در این خصوص اطمینان نداریم و با وجود این شواهد عمده ای وجود دارند که نشان می دهند این ویروس از آزمایشگاه آمده است. این دو جمله، می توانند هر دو صحیح باشند.

پمپئو در ادامه مدعی شد درخواست های آمریکا از چین در خصوص کرونا سیاسی نیست و گفت: چین هنوز از در اختیار قرار دادن اطلاعاتی که برای ایمن نگاه داشتن مردم لازم است خودداری می کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه تلاش کرد با استفاده از مسئله کرونا برای منصرف کردن کشورها از تجارت با چین استفاده کند: در نتیجه انتخاب های چین، کشورها دارند مخاطرات تجارت با حزب کمونیست چین را درک می کنند و اقداماتی برای محافظت از مردمانشان انجام می دهند.

تلویزیون دولتی چین روز دوشنبه سخنان مایک پمپئو مبنی بر اینکه شیوع ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین بوده را دیوانه وار و مسئولیت گریزانه خواند و آن را محکوم کرد.

مایک پمپئو روز یکشنبه بار دیگر مدعی شد که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده است. وی در ادامه ادعاهایش گفت که چین اجازه ورود کارشناسان سازمان بهداشت دنیای به آزمایشگاه ووهان را نداده است.

دولت ایالات متحده به ریاست دونالد ترامپ در تلاش است چین را مسئول شیوع این بیماری همه گیر دنیای معرفی کند. این در حالی است که این فرضیه از سوی سازمان دنیای بهداشت، جامعه علمی و حتی بخش هایی از دولت خود آمریکا رد شده است.

تلویزیون دولتی چین با استناد به سخنان مدیر کل سازمان دنیای بهداشت و متخصصان مسائل علمی که گفته اند کرونا منشأ طبیعی دارد گفت: پمپئو شرور در حال سم پراکنی و انتشار دروغ است.

در ادامه این تحلیل آمده است: این سخنان غیرعقلانی و نادرست از سوی سیاستمداران آمریکایی برای افراد بیشتر و بیشتری آشکار می کند که شاهدی در تأیید این ادعا وجود ندارد.

تلویزیون دولتی چین همچنین گفت: گفتن اینکه این ویروس از آزمایشگاهی در ووهان به بیرون درز کرد دروغ محض است. سیاستمداران آمریکایی به این دلیل که تلاش های خودشان برای جلوگیری از این بیماری گرفتاری ایجاد کرده دنبال راهی برای مقصر کردن دیگران هستند.

ادعاهای مقام های آمریکایی در حالی مطرح شده که جامعه اطلاعاتی آمریکا هم روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ویروس کرونا به صورت طبیعی ایجاد شده و شواهدی از دخالت بشر در ساخت آن وجود ندارد.

دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز پنجشنبه تأکید کرد: کل جامعه اطلاعاتی مستمراً اقدام به ارائه حمایت های حیاتی از سیاست سازان آمریکایی و افراد دخیل در مبارزه با این ویروس کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: جامعه اطلاعاتی همچنین با جامعه علمی از این بحاظ که ویروس کووید-19 ساخته دست بشر نیست یا در آن تغییر ژنتیکی صورت نگرفته هم نظر است.

310311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2097

به "پمپئو: ایران از سوریه خارج شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: ایران از سوریه خارج شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید