چگونه به دیدن کاخ موزه یا شهر ممنوعه پکن بروید؟

به گزارش مجله بای بلاگ، کاخ موزه پکن یا شهر ممنوعه

در میان معروف ترین جاذبه های چین و پس از دیوار طولانی چین، کاخ موزه پکن قرار گرفته است. شهری پر از کاخ ها و باغ های طراحی شده که در قدیم مکانی برای اقامت پادشاهان و ملکه ها و شاهزادگان بوده است. محوطه ای تاریخی به نام کاخ موزه پکن که از آن با نام دیگری (شهر ممنوعه) هم نام می برند. تمام گردشگران و گردشگر هایی که در تور چین ثبت نام می نمایند، خواستار بازدید از این محوطه و کاخ های آن هستند. اگر با تور به پکن سفر می کنید، به راحتی می توانید به دیدن مجموعه کاخ ها بروید. با این حال مجله گردشگری خبرنگاران نکاتی را برای رسیدن به کاخ موزه پکن، نحوه دسترسی به این مجموعه تاریخی و کاخ های رنگ اش، چگونگی تهیه بلیط ورودی و غیره را بیان می نماید. در این صورت حتی اگر به تنهایی به چین سفر کردید، می توانید از این شهر دیدن کنید.

چگونه به دیدن کاخ موزه یا شهر ممنوعه پکن بروید؟

کمی از تاریخچه این محوطه تاریخی بدانیم

شهر ممنوعه که همچنین آن را به عنوان کاخ موزه پکن یا گو گونگ (Gu Gong) به زبان چینی می شناسیم، در مرکز شهر پکن قرار گرفته است و زمانی که قصر امپراتوری 24 امپراتوری از زمان سلسله امپراتوری مینگ و چینگ (1911-1968) بود. این محوطه تاریخی، درون برج و باروهایش برای اولین بار در طول 14 سال و در زمان سلطه امپراتور چنگزو (Chengzu) در سلسله مینگ (1644-1368) ساخته شد. ستاره شناسان چینی معتقدند که ستاره بنفش (ستاره شمالی) در مرکز آسمان قرار گرفته است و امپراطور آسمانی در کاخ بنفشی درون آن زندگی می نماید.

به همین دلیل کاخی به همان نام بر روی زمین ساخته اند. کاخ بنفش یا همان شهر ممنوعه بنفش نام اولیه این محوطه بود که بعدا نام بنفش از آن جدا شده و تنها شهر ممنوعه باقی ماند. هیچ فردی بدون اجازه ویژه امپراطور اجازه ورود به شهر ممنوعه چین یا کاخ موزه پکن ندارد.

این محوطه وسیع در حال حاضر به عنوان کاخ موزه پکن شناخته شده است و در شمال میدان تیان آنمن قرار گرفته است. محوطه کاخ ها درون فضایی مستطیل شکل به ابعاد 74 هکتار قرار گرفته اند و بزرگترین مجموعه قصرهای دنیا را تشکیل می دهند. اطراف کل دیوار را خندقی به درازی 52 متر پوشانده است. همچنین دیوارهایی به ارتفاع 10 متر از کاخ ها حفاظت می نمایند.

در این دیوار برجی حدود 8700 اتاق ساخته شده است. برج و باروها به طوری ساخته شده اند که در هر جهت جغرافیایی دروازه ای را تشکیل می دهند. فاصله بین دروازه جنوبی کاخ موزه پکن با دروازه شمالی 961 متر (کمی کوچکتر از یک کیلومتر) است. در حالی که فاصله دروازه شرقی تا دروازه غربی 753 متر اندازه گیری شده است. در هر یک از چهار گوشه کناری محوطه شهر ممنوعه هم برج های مراقبت بسیار زیبایی طراحی و ساخته شده است. این برج ها و امکانات نگهبانی به تمام کاخ ها و بیرون شهر دید دارند.

نحوه بازدید از کاخ موزه پکن

تمام توریستانی که برای بازدید وارد کاخ موزه پکن می شوند، می بایست حتما از دروازه جنوبی وارد شده و از دروازه شمالی یا دروازه شرقی خارج شوند. به دروازه جنوبی نام دروازه مریدیان (Wumen) و به دروازه شمالی نام دیوین پرووس (Shenwumen) داده اند. نام دروازه شرقی هم دروازه رفاه (Donghuamen) داده اند. در مجموع برای گشت و گذار و تماشای تمام شهر ممنوعه در این محور، حدود 3 الی 4 ساعت زمان لازم دارید. اگر می خواهید بیشتر در میان کاخ موزه پکن بگردید، می توانید به قسمت های شرقی و با غربی محوطه بروید و از جهت اصلی خارج شوید.

چگونه خود را به کاخ موزه برسانید

همانطور که قبلا گفتیم باید خود را به دروازه مریدیان که دروازه جنوبی موزه است، برسانید.

مترو

با مترو می بایست ابتدا خط متروی شماره 1 را سوار شده و در ایستگاه شرقی تیان آنمن پیاده شوید (از خروجی A بیرون بیایید). یا اینکه در ایستگاه تیان آنمن غربی از ورودی B خارج شوید. سپس به راحتی برج تیان آنمن را پیدا کرده و پس از آن به سمت شمال و دروازه جنوبی کاخ موزه پکن قدم بزنید.

دومین روش، این است که سوار مترو خط 2 شده و در ایستگاه مترو کیانمن و از ورودی A خارج شوید. به سمت شمال و میدان تیان آنمن بروید و در نهایت پس از گذشتن از دروازه تیان آنمن، خود را در جلوی دروازه جنوبی شهر ممنوعه خواهید یافت.

اتوبوس

تمام خطوط شماره 1، 2، 52، 82، 120، اتوبوس توریستی خط 2 و اتوبوس دیدنی های خط 2 به این ناحیه می آیند. در ایستگاه شرقی تیان آنمن باید از این اتوبوس ها پیاده شوید.

اگر اتوبوس های شماره 1، 5، 52 و اتوبوس توریستی خط 1 را سوار می شوید، می بایست در ایستگاه غربی تیان آنمن از اتوبوس ها پیاده شوید.

برای خروج از کاخ موزه پکن یا همان شهر ممنوعه چه باید کرد؟

ببیشتر توریستان پس از بازدید از موزه در نهایت از دروازه شمالی یا دروازه شرقی خارج می شوند.

اگر از دروازه شمالی خارج شدید، می توانید تما اتوبوس های خطوط 58، 101، 103، 109، 124، 128، اتوبوس توریستی خط 1، خط 2 و خط 3 را سوار شوید.

اگر از دروازه شرقی خارج شدید، باید ابتدا دو خط اتوبوس 2 یا 82 را به سمت دروازه شمالی سوار شده و سپس از دروازه شمالی باقی جهت را به سمت هتل یا دیگر مقصدها و جاذبه های توریستی طی کنید. اتوبوس توریستی شماره 2 از ایستگاه شرقی گوگونگ هم می توانید سوار شوید.

قیمت های ورودی

  • در ماه های آپریل تا اکتبر (اواسط فصل بهار تا اواسط پاییز): 60 یوآن
  • ماه های نوامبر تا مارچ (از اواسط پاییز تا اوایل بهار): 40 یوآن

اگر می خواهید از گنجینه ملی سلطنتی چین دیدن کنید، باید بلیط 10 یوآن آن را جداگانه خریداری کنید. این بلیط شامل کاخ های عمر طولانی، موزه اپرا و موزه طبل سنگی می گردد.

برای تماشای موزه ساعت مچی و ساعت دیواری هم باید 10 یوآن جداگانه بپردازید.

  • سایت خرید بلیط آنلاین شهر ممنوعه: travelchinaguide.com

ساعات بازدید از کاخ موزه پکن

این موزه در روزهای دوشنبه به جز تعطیلات رسمی چینی ها تعطیل است.

نکاتی برای بازدید از موزه

بچه هایی که قد آن ها زیر 1.2 متر است، ورودی ندارند و باید حتما با یک بزرگسال همراه باشند.

برای نوجوانان 8 تا 18 سال قیمت بلیط کمتر بوده و حدود 20 یوآن است. برای دیگر کاخ ها نیز، مبلغ 5 یوآن باید بپردازند.

سالمندانی که بیش از 60 سال دارند، بلیط نیم بها می گیرند. باید حتما پاسپورت خود را نشان دهند.

هر روز تنها حدود 80 هزار توریست حق ورود به کاخ موزه پکن را دارند و بیشتر از این دیگر بلیط فروخته نمی گردد. بلیط ها را می توان آنلاین یا از باجه فروش بلیط تهیه کرد.

توریستانی که زبان چینی نمی دانند نمی توانند به راحتی بلیط تهیه نمایند. چرا که چنین خدماتی وجود ندارد. به همین دلیل بیشتر توریستان یا باید به وسیله آژانس های توریستی مانند خبرنگاران بلیط بخرند یا اینکه از دوستان چینی خود بخواهند تا برای آن ها بلیط تهیه نمایند.

اگر از باجه کنار دروازه جنوبی می خواهید بلیط تهیه کنید، باید سعی کنید تا صبح زود تا قبل از تمام شدن بلیط ها، اقدام کنید. مخصوصا که در دوران تعطیلات، شهر ممنوعه بسیار شلوغ می گردد.

افرادی که برای شما بلیط خریداری می نمایند، باید حتما نام کامل شما به همراه پاسپورت را داشته باشند. هنگام ورود باید اطلاعات روی بلیط شما با اطلاعات پاسپورتتان همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت اجازه ورود به کاخ موزه پکن را ندارید.

منبع: travelchinaguide.com

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: الی گشت
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1804

به "چگونه به دیدن کاخ موزه یا شهر ممنوعه پکن بروید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه به دیدن کاخ موزه یا شهر ممنوعه پکن بروید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید