چگونه در سفر هزینه های خود را پرداخت کنیم؟

به گزارش مجله بای بلاگ، کارت اعتباری

بهترین موارد استفاده: خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و صورت حساب رستوران

چگونه در سفر هزینه های خود را پرداخت کنیم؟

کارت اعتباری شما، بهترین دوستتان در طول سفر خواهد بود. می توانید از کارت های اعتباری هدیه که در اختیار دارید، برای خریدهای اصلی خود در قبل، هنگام و بعد از سفر بهره ببرید.

با استفاده از کارت اعتباری بین المللی خود، مانند ویزا (Visa)، بلیط هواپیما و اتاق در هتل رزرو کنید، هزینه رستوران را پرداخت کنید، سوغاتی بخرید و در برخی از کشورها حتی می توانید کرایه تاکسی و هزینه تورهای گردشگری را نیز پرداخت کنید. بهتر است در صورت امکان، تمامی کارت های اعتباری بین المللی خود را همراه داشته باشید. به عنوان مثال، مسترکارت (MasterCard) و ویزا (Visa)، در بیشتر نقاط جهان قابل استفاده اند و البته باید به یاد داشته باشید که برخی از کشورها فقط یکی از این دو کارت را قبول می نمایند. بنابراین هر دو کارت خود را بنا به احتیاط، در کیف پولتان حمل کنید. همراه داشتن هر دوی این کارت ها، قدرت خرید شما را در کشورهای دیگر بالا خواهد برد.

بیشتر کارت های اعتباری برای خریدهای برون مرزی، به ازای مبلغ هر خرید، 3٪ از حسابتان کسر خواهند کرد که اصلا ارزش استفاده ندارند.

کارت هایی مثل The Chase Sapphire Preferred ،Capital One Venture و BankAmericard همگی برای پرداخت هزینه ها در سفر عالی هستند که هیچ مبلغی برای خریدهای برون مرزی از حسابتان کسر نمی نمایند.

استفاده از کارت های اعتباری در بیشتر کشورها کاری لذت بخش است. اما اگر به کشوری مثل کوبا سفر می کنید که کارت شما در آنجا بلااستفاده است، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ و یا اگر بخواهید از دستگاه خودپرداز ارز محلی دریافت کنید، چه خواهد شد؟ در این صورت کارت اعتباری تان مبلغ هنگفتی برای تراکنش های برون مرزی از حساب تان کسر خواهد نمود.

به همین دلیل است که حین سفر، نباید کاملا به کارت اعتباری هایتان متکی باشید.

دلار آمریکا

بهترین موارد استفاده: مبادله ارز محلی و خریدهای مستقیم بی واسطه در برخی از کشورها

آمریکایی ها بخاطر داشتن ارزی که در اقصی نقاط جهان قابل استفاده است، بسیار خوش شانس هستند. وقتی به خارج از کشور سفر می کنید، باید مقداری دلار آمریکا به همراه داشته باشید تا اگر روش های پرداخت دیگر جوابگو نبودند، چاره ای داشته باشید. اگر دلار آمریکا در اختیار داشته باشید، می توانید به راحتی به صرافی های بیشتر کشورها رفته و آن را با ارز محلی مبادله کنید. اگر می خواهید حین سفر مسئله ای برایتان پیش نیاید، سعی کنید حداقل 500 دلار (آمریکا) به همراه داشته باشید. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که اصلا عاقلانه نیست که با پول نقد زیاد در کیف پولتان رفت و آمد کنید. پول خود را در جاهای مختلفی بگذارید؛ کمی در چمدان، کمی در جیب تان، مقداری در کوله پشتی و مقداری هم در کیف پولتان. بهتر است کمی پول هم در اتاقی که در هتل رزرو نموده اید، بگذارید.

کارت نقدی (Debit Card)

بهترین موارد استفاده: برداشت ارز محلی از دستگاه های خودپرداز

در بیشتر کشورها، می توانید به یک دستگاه خودپرداز مراجعه نموده و با استفاده از کارت نقدی خود، ارز محلی دریافت کنید. اگر در بانکی که از این کارت ها (کارت نقدی) پشتیبانی می نماید، حساب بانکی داشته باشید، بهترین راه برای دریافت پول نقد در خارج از کشور همین است.

معمولاً یک بانک عادی آمریکایی، برای برداشت وجه از دستگاه خودپرداز در خارج از کشور، تا 7 دلار کارمزد طلب خواهد نمود. علاوه بر این، اگر بانک مورد نظر، صاحب دستگاه خودپرداز در خارج از کشور باشد، برای آن نیز کارمزد دیگری دریافت خواهد نمود. برای جلوگیری از هزینه های مازاد، می توانید به بانک خود مراجعه نموده و از آنها بخواهید برایتان حسابی افتتاح نمایند که در تراکنش های برون مرزی هزینه ای متقبل نشوید. معمولا بانک ها برای اینگونه حساب ها، کارمزد خود را ماهانه دریافت می نمایند؛ اما اگر همیشه مقداری پول در حساب خود داشته باشید، این کارمزد از شما دریافت نخواهد شد.

در آمریکا، بهترین بانک برای این کار، بانک چارلز شواب (Charles Schwab) است که کارمزدی برای تراکنش های برون مرزی دریافت نمی نماید و حتی تمامی کارمزدهایی که برای دریافت وجه از دستگاه های خودپرداز خارج کشور، از حساب شما کسر نموده را نیز استرداد می نماید. در کانادا، سیستم بانکی TD Canada Trust All-Inclusive (چیزی شبیه به سیستم شتاب ایران) برای تراکنش های برون مرزی، وجه یا کارمزدی دریافت نمی نماید. هزینه حفظ این حساب، ماهانه 29.95 دلار است؛ اما اگر همیشه مبلغ 5000 دلار یا بیشتر در حساب خود داشته باشید، بانک موردنظر، از دریافت این کارمزد صرف نظر می نماید.

شهروندان بریتانیایی می توانند از حساب های جاری نورویچ (Norwich) و پتروبرو گلد (Peterborough Gold Current) استفاده نمایند. اگر همیشه 5000 یورو در حساب خود داشته باشید، هیچ هزینه ای برای دریافت وجه در خارج از کشور پرداخت نخواهید کرد.

راه دیگری که می توانید برای تراکنش های برون مرزی هزینه ای پرداخت نکنید، افتتاح حساب در بانکی است که از شبکه جهانی دستگاه های خودپرداز (Global ATM Network) پشتیبانی می نماید. بانک های بزرگی در این شبکه عضو هستند که برخی از آنها عبارتند از: بانک آمریکا (Bank of America) در آمریکا، بارکلیز (Barclays) در بریتانیا، پرتغال و برخی نقاط آفریقا، بانک توسعه چین (China Construction Bank) در چین، اسکاتی بانک (Scotiabank) در کانادا، پرو، شیلی، مکزیک، کارائیب و بسیاری بانک های دیگر.

اگر از دستگاه خودپردازی که متعلق به بانک های عضو شبکه جهانی است، وجه دریافت کنید، کارمزدی بابت آن از شما دریافت نخواهد شد. اگر از کارت نقدی بانک های عضو شبکه جهانی در دیگر دستگاه های خودپرداز که عضو این شبکه نیستند، بهره ببرید، مبلغ 5 دلار بابت هر تراکنش از حساب شما کسر خواهد شد.

آخرین راه برای فرار از پرداخت هزینه اضافی در تراکنش های بانکی، افتتاح حساب در اچ اس بی سی (HSBC) می باشد. این شرکت خدماتی و اقتصادی، یک بانک بریتانیایی است. مادامی که از دستگاه های خودپرداز متعلق به بانک HSBC وجه نقد دریافت کنید، هیچ کارمزدی از حساب تان کسر نخواهد شد و برای دریافت وجه و یا تراکنش اقتصادی با استفاده از کارت های این بانک در دیگر دستگاه های خودپرداز، فقط مبلغ 2.5 دلار کارمزد پرداخت خواهید کرد. هزاران دستگاه خودپرداز HSBC در بیش از 70 کشور جهان وجود دارد.

دو راه آخری که مطرح کردیم، شما را به شبکه جهانی یا HSBC محدود می نمایند؛ بنابراین پیشنهاد ما برای شهروندان آمریکایی، بانک چارلز شواب، برای شهروندان بریتانیایی، نورویچ و پتروبرو و در نهایت حساب TD برای شهروندان کانادایی است.

ارز محلی

بهترین موارد استفاده: برطرف احتیاجهای اقتصادی و نیز برای هرگونه خرید کوچک در مکان هایی که کارت اعتباری و دلار آمریکا مورد استفاده نیست.

مکان های بسیاری وجود دارند که چاره ای جز استفاده از ارز محلی ندارید. بنابراین این که همیشه مقداری پول و ارز محلی همراهتان باشد، نکته مهمی است. البته می توانید با استفاده از کارت اعتباری، کارت نقدی و دلارهایی که همراهتان دارید، اقدام به تهیه ارز محلی در حین سفر کنید اما همچنین می توانید قبل از سفر، به بانک خود مراجعه نموده و ارز مورد نظر را تهیه کنید.

ممکن است بانک شما، همه ارزهای موجود را نداشته باشد اما در بیشتر بانک ها می توانید چند صد دلار، به ارزش ارز کشور مقصدتان، قبل از ترک کشور تهیه کنید. اگر به کشور کوچک یا کمتر شناخته شده ای سفر می کنید، می توانید چند هفته قبل از سفر، به بانک خود مراجعه نموده و از آنها بخواهید تا در صورت امکان، به اندازه احتیاجتان، ارز برای شما سفارش دهند. خیلی خوب است که مقداری ارز محلی در کیف تان داشته باشید تا حداقل بتوانید کرایه تاکسی را از فرودگاه تا هتل پرداخت کنید. اگر به هر دلیلی نمی توانید قبل از ترک کشور، برای تعویض ارز، به بانک خود بروید، نگران نباشید؛ معمولا در فرودگاه ها دستگاه خودپرداز یافت می گردد.

مهم نیست چه مدت در سفر هستید؛ همیشه باید مقداری ارز محلی همراهتان باشد. در مواقع ضروری، تنها چیزی که می توانید از آن بهره ببرید، همین ارز محلی است.

کارت اعتباری (از پیش پرداخت شده) مسافرتی

بهترین موارد استفاده: دریافت وجه نقد و خرید از جاهایی که مجهز به دستگاه های کارت خوان هستند. حواستان باشد که بسیاری از کارت های اعتباری مسافرتی، برای استفاده، هزینه کارمزد را از حساب تان کسر می نمایند.

کارت های اعتباری مسافرتی معمولا در هر جایی که کارت نقدی و کارت اعتباری قابل استفاده است، کار می نمایند. همان طور که از نامش پیداست، باید از قبل کارت خود را از پول پر کنید تا بتوانید در سفر از آن بهره ببرید. برای استفاده از این کارت ها، باید مقدار ناچیزی کارمزد پرداخت کنید که حدود 2.5 دلار در ماه است. اما این نکته را نیز به یاد داشته باشید که استفاده از این کارت ها در خارج از کشور، بسیار امن و بی خطر است. همچنین این کارت ها برای صرفه جویی کردن بسیار مفید هستند؛ زیرا باید از قبل، هر مقدار پولی که می خواهید، در حساب وابسته به این کارت ها واریز کنید تا بتوانید همان مبلغ را هزینه کنید. با این کار، پول اضافه ای وجود ندارد که بخواهید خرج کنید که در نهایت منجر به صرفه جویی خواهد شد. کارت های اعتباری مسافرتی زیادی وجود دارند که می توانید برای خود تهیه کنید اما قبل از این کار، از مطابقت این کارت ها با احتیاج هایتان اطمینان حاصل کنید و همیشه حواستان به هزینه های فرعی باشد.

چک مسافرتی

بهترین موارد استفاده: آخرین راه حل!

چک مسافرتی، ارز بین المللی در حال انقراضی است که احتمالا فقط در کیف پدربزرگ هایمان یافت می گردد! آخرین چیزی که می توانید حین سفر به آن متوسل شوید، چک مسافرتی است.

چک مسافرتی از دهه 90 میلادی تا به امروز وارد سرازیری تندی شده است و روز به روز سخت تر نقد می شوند؛ اما در هر صورت به عنوان پول پشتیبان، گزینه خوبی محسوب می شوند.

برای هر اتفاقی برنامه ای داشته باشید

راه های مختلفی برای حمل و استفاده پول در طول سفر وجود دارد؛ با این حال باید تا جایی که می توانید، برنامه ریزی برای اتفاقات پیش بینی نشده داشته باشید. هیچ وقت معین نیست که چه زمانی امکان خرابی دستگاه خودپرداز وجود دارد و یا اینکه در جایی باشید که هیچگونه صرافی برای مبادله ارز وجود نداشته باشد. بنابراین، برای جلوگیری از سرگردان شدن در یک کشور خارجی، آن هم بدون هیچ پولی، باید همیشه یک کارت نقدی، یک کارت اعتباری، دلار آمریکا و مقداری هم ارز محلی به همراه داشته باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: کجارو / csmonitor.com
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5844

به "چگونه در سفر هزینه های خود را پرداخت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در سفر هزینه های خود را پرداخت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید