چین بزرگترین پالایشگر نفت جهان شد

به گزارش مجله بای بلاگ، چین در سال 2020 در پالایش نفت خام از آمریکا پیشی گرفت و عنوان بزرگترین پالایشگر نفت جهان را به خود اختصاص داد.

چین بزرگترین پالایشگر نفت جهان شد

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، تاثیر همه گیری ویروس کرونا بر تقاضای نفت و در پی آن تولید و صادرات منطقه ای نآن، چین توانست به بزرگترین پالایشگر نفت خام در سال 2020 تبدیل شود و از آمریکا پیشی گیرد.

داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که چین در بیشتر سال 2020 نفت خام بیشتری نسبت به آمریکا پالایش کرده است.

در حالی که آمریکا در سال 2020 آسیب بسیاری را از کاهش تقاضای نفت متحمل شد و این مسئله سبب کاهش فعالیت های نفتی این کشور شد، چین از این تغییرهای بین المللی سود برد. بر خلاف آمریکا، دولت چین با سقوط قیمت نفت پالایشگران این کشور را به افزایش تولید تشویق کرد.

چین هم اکنون در حال ساخت چهار پالایشگاه بزرگ دیگر است و انتظار می رود بیشتر آنها مواد اولیه تولید پلاستیک مثل اتیلن و پروپیلن تولید کنند.

در حالی که احتمال دارد آمریکا تا پایان 2021 دوباره از چین پیشی گیرد، اما برآورد بلندمدت تقاضا نشان می دهد این اتفاق بسیار گذرا خواهد بود زیرا تقاضای نفت در سراسر آسیا رو به افزایش است.

چین در ماه نوامبر سال گذشته میلادی حدود یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز نفت خام پالایش می کرد.

چین تنها کشور آسیایی نیست که در فعالیت های پالایشی سرمایه گذاری می کند. هند هم چند هفته پیش اعلام کردکه قصد دارد تا ماه سپتامبر 2024، 4 میلیارد و 500 میلیون دلار برای توسعه پالایشگاه پانیپات سرمایه گذاری کند، به این ترتیب ظرفیت این پالایشگاه تا 500 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6633

به "چین بزرگترین پالایشگر نفت جهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بزرگترین پالایشگر نفت جهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید