کاروانسرای شاه عباسی نیر ثبت جهانی شد

به گزارش مجله بای بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در قالب برنامه ثبت جهانی کاروانسراهای ایران، کاروانسرای شاه عباسی نیر نیز در زمره این آثار جهانی شد.

کاروانسرای شاه عباسی نیر ثبت جهانی شد

به گزارش خبرنگاران، حسن محمدی ادیب شامگاه دوشنبه در نشست هماهنگی رویدادهای 2023 در اردبیل اظهار کرد: در پی نشست مسئولان یونسکو در کشور عربستان پیشنهاد ثبت 54 کاروانسرای کشورمان در زمره آثار جهانی مطرح و بعد از بررسی تأیید شد تا این کاروانسراها به ثبت جهانی برسد.

وی شرح داد: کاروانسرای شاه عباسی نیر که معروف به کاروانسرای صائین این منطقه است در زمره این کاروانسراها به ثبت جهانی رسید تا افتخاری دیگر برای استان اردبیل کسب شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بعد از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی که اولین اثر این استان به ثبت جهانی رسیده، کاروانسرای شاه عباسی نیر دومین اثری است که از این استان در زمره آثار تاریخی جهانی به ثبت می رسد.

محمدی ادیب به رویداد 2023 و برگزاری برنامه های متنوع با هدف معرفی قابلیت های استان اردبیل به کشورهای عضو اکو اشاره کرد و افزود: در مهرماه شاهد حضور وزرای کشورهای عضو اکو در استان اردبیل خواهیم بود که امیدواریم این نشست ارزشمند و بین المللی نیز با مطلوبیت در اردبیل برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در 9 ماه برگزاری این رویداد در استان اردبیل تلاش کردیم تا از ظرفیت رویداد مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو بهترین بهره را برده و ظرفیت ها و توانمندی های استان اردبیل را معرفی کنیم.

محمدی ادیب اضافه کرد: قطعاً در سه ماه پایانی این رویداد در استان اردبیل تلاش خواهیم کرد تا از فرصت فراهم شده به بهترین شکل استفاده کنیم تا در عرصه های جهانی و بین المللی اردبیل را با تمام مواریث تاریخی، جاذبه های دیدنی و تنوع قالب های گردشگری معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان نمود: حضور نمایندگان رسانه های بین المللی همراه با تور گردان ها و صاحبان هتل های معروف در این رویدادها در ماه های آینده می تواند فرصتی استثنایی برای شناساندن توانمندی های این استان در عرصه های مختلف باشد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 30 شهریور 1402 بروزرسانی: 30 شهریور 1402 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8982

به "کاروانسرای شاه عباسی نیر ثبت جهانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسرای شاه عباسی نیر ثبت جهانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید