یک گونه جهش یافته واگیرتر ویروس کرونا در اندونزی یافت شد

به گزارش مجله بای بلاگ، انستیتوی زیست شناسی مولکولی ایجکمان در جاکارتا پایتخت اندونزی می گوید یک گونه جهش یافته واگیرتر ویروس کرونا در این کشور یافت شده است.

یک گونه جهش یافته واگیرتر ویروس کرونا در اندونزی یافت شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این گونه واگیرتر اما ایجادکننده بیماری خفیف تر ویروس کرونا به نام D614G در داده های توالی یابی ژنومی نمونه های گردآوری شده بوسیله این انستیتو در اندونزی یافت شده است. مقامات این انستیتو می گویند هنوز بررسی بیشتری لازم است تا معلوم شود آیا افزایش اخیر در موارد کووید-19 در اندونزی مربوط به این گونه جهش یافته ویروس است یا نه.

اندونزی روز یکشنبه 9 شهریور 2858 مورد جدید عفونت با ویروس کرونا را گزارش کرد که نسبت به افزایش 3308 مودی روز قبل کمتر، اما بالاتر از میانگین روزانه ماه گذشته است.

شمار کل موارد کووید-19 در اندونزی به 172053 مورد و شمارمرگ های ناشی از آن به 7343 مورد رسیده است.

سازمان جهانی بهداشت قبلا در ماه فوریه (بهمن) این گونه ویروس را شناسایی کرد و از آن هنگام گونه D614G در اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی در حال گردش بوده است، اما اخیر در کشورهای همسایه اندونزی، یعنی مالزی و سنگاپور هم یافت شده است.

سیاهریزال سیرف، متخصص همه گیری در دانشگاه اندونزی به مردم این کشور هشدار داد که هشیاری خود را حفظ کنند، چرا که مدل سازی او نشان می دهد شمار موارد کووید-19 در این کشور ممکن است تا خاتمه سال به 500000 مورد برسد.

شهر جاکارتا، پایتخت اندونزی روز یکشنبه شاهد افزایش بی سابقه روزانه موارد کرونا بیش از 1000 مورد بود که مقامات این شهر آن را به میزان بیشتر جابه جایی مردم در جشن استقلال این کشور در میانه ماه اوت (اواخر مرداد) نسبت می دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3989

به "یک گونه جهش یافته واگیرتر ویروس کرونا در اندونزی یافت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گونه جهش یافته واگیرتر ویروس کرونا در اندونزی یافت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید