10 گیاه آپارتمانی سمی

به گزارش مجله بای بلاگ، گل ها و گیاهان طراوت و زیبایی را به خانه های ما می آورند و چشم انداز آن را زیبا می نمایند اما در نگهداری بعضی از گونه گیاهان در خانه باید دقت کنیم، چون بعضی از آنها سمی بوده و برای سلامت ما ضرر دارند.

10 گیاه آپارتمانی سمی

به گزارش خبرنگاران به نقل از فردا ، به یاد داشته باشید هیچ گونه ترسی از پرورش گیاهان درون منزل خود نداشته باشید، چون بیشتر آنها بی خطر هستند، اما تعداد انگشت شماری گیاه هستند که باعث تحریک پوستی، آلرژی و ناراحتی های معده و یا آسیب های جدی تر در بدن می شوند. البته ناراحتی معده و مسومیت های شدید از گیاهان، بیشتر شامل بچه ها و حیوانات خانگی می گردد. بعضی از گیاهان سمی تر از بقیه گونه ها هستند. خبر خوب درباره گیاهان سمی این است که اگر در مقادیر زیادی مصرف شوند، آسیب واقعی ایجاد می نمایند. نکته جالب و مثبت اینجا است که اغلب گیاهان سمی طعم و مزه بسیار تلخی دارند. از این رو بچه ها و حیوانات خانگی تمایلی به مصرف زیاد آنها ندارند.

اگر از زیبایی گیاهی که سمی است خوشتان آمد، مراقبت را دوچندان کنید و آنها را از دسترس بچه ها و حیوانات خانگی دور نگه دارید. در این مطلب تنها چند نمونه از گیاهان سمی را معرفی نموده ایم اما برای شناخت بیشتر با کسانی که در این زمینه اطلاعات دارند، حتما مشورت نموده و بر دانش خود بیافزایید.

گل نرگس

بسیاری از گیاهان از خانواده پیازها همچون سنبل و گل نرگس زرد در فصل بهار اقدام به گل دهی می نمایند. اگر انسان و یا حیوانی از این گیاهان مصرف کند دچار مسمومیت می گردد، خوردن پیاز این گروه از گل ها باعث مسائل شدید همچون درد معده، فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم و حتی مرگ می گردد.

گل دیفن باخیا

دیفن باخیا (Dieffenbachia) گیاهی از خانوادهٔ گل شیپوریان است. این گیاه در محیط کم نور رشد می نماید یکی از نام های رایج آن در بین مردم نیش حشره ات است از آنجا که اگر مقداری از برگ آن را بچشید، حس سوزش ناشی از نیش حشرات را تجربه می کنید. از این رو زبان احساس سوزش نموده و شخص مصرف نماینده دچار نفخ نیز می گردد. نفخ حاصل از این گیاه آنقدر هست که باعث جلوگیری از ورود هوا به گلو گردد. اگر این گیاه در مقادیر زیادی مصرف گردد، می تواند برای انسان و حیوانات خانگی مرگبار باشد.

لیلیوم شرقی

گربه ها پس از مصرف گل لیلیوم آسیب جدی ای می بینند. خوردن مقدار کمی از برگ و یا هر قسمت از این گیاه توسط گربه ها اگر در زمان کمتر از 18 ساعت مورد درمان قرار نگیرد منجر به مرگ و یا نارسایی کلیوی شدید در این حیوان می گردد. این گیاه برای بچه ها سمی نیست اما تکه ای از آن می تواند باعث خفگی گردد.

پاپیتال یا پیچک معمولی

مصرف زیاد پیچک معمولی باعث مسائل جدی در بدن می گردد. بیاد داشته باشید تمامی قسمت های این پیچک باعث مسائل جدی در انسان می گردد که می تواند علائمی چون سوزش پوست، گلودرد گردد. اما مصرف توت این گیاه باعث ایجاد تب و جوش در بدن می گردد.

خرزهره

خرزهره درختچه ای سمی و همواره سبز است. تمام قسمت های این گیاه به شدت سمی هستند. در موقع هرس کردن این گیاه حتما از دستکش بهره ببرید و اگر احیانا در موقع هرس کردن دستتان باشاخه های بریده شده تماس پیدا کرد، خیلی زود آن را با آب و صابون بشویید. توجه داشته باشید اگر این گیاه خورده گردد می تواند مرگبار باشد.

گل چمچه ای

گل چمچه ای یا برگ قاشقی، گیاهی همواره سبز و دائمی از خانواده گل شیپوریان است. این گیاه از نواحی کم نور خوشش می آید این گل در صورتی می تواند مسمومیت ایجاد کند که در مقادیر زیادی از آن خورده گردد.

گل فیلودندرون

این گیاه از آن دسته از گیاهان آپارتمانی است که به طور گسترده استفاده نمی گردد. اما این گیاه می تواند باعث مسمومیت انسان و حیوان گردد .خوردن این گیاه باعث سوختن و تورم لب شده، زبان و گلو را می سوزاند و استفراغ و اسهال را نیز به همراه می آورد.

گیاه پوتوس

این گیاه از بستگان نزدیک فیلودندرون است. این گیاه با آنکه رشد سریعی دارد و با برگ های سبز و زرد ابلق اش بسیار زیبا است اما متاسفانه علائم مسمومیت پس از مصرف آن، مشابه گل فیلودندرون است.

سیکاس رولوتا

سیکاس رولوتا یکی از قدیمی ترین گیاهان روی زمین است. کف (تنه پایینی) سیکاس اگر روی زمین بیافتد تا مدت های طولانی زنده می ماند، چون حیوانات از آن مصرف نمی نمایند. تمامی قسمت های این گیاه از جمله دانه و ریشه ها سمی هستند مصرف این گیاه و دیگر اعضای آن باعث استفراغ و اسهال می گردد و حتی ممکن باعث نارسایی کبدی نیز گردد.

گل زامیفولیا

گل زامیفولیا مقاوم در برابر خشکی است و در محیط کم نور چون درون خانه ها و دفاتر بسیار شگفت انگیز رشد و نمو دارد. چون از آن دسته از گیاهانی است که برای رشد به نور کمی احتیاج دارد. بخش هایی از این گیاه نیز سمی است. این گیاه را دور از بچه ها و حیوانات خانگی نگه دارید و در موقع تمیز و هرس کردن این گیاه از دستکش بهره ببرید.

اگر دچار مسمومیت با این گیاهان شدیم چه کنیم؟

اگر احساس می کنید کودک و یا حیوان خانگی تان با خوردن و دست زدن گیاه دچار مسمومیت شده اند، بلافاصله با پزشک و یا دامپزشک خود تماس بگیرد و شرایط را گزارش نموده و آن ها را به نزدیکترین اورژانس ببرید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4652

به "10 گیاه آپارتمانی سمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 گیاه آپارتمانی سمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید