20 میلیون سفر روزانه در تهران ، بیشترین دلیل تردد مردم در سطح شهر برای چیست؟ ، 40 درصد تردد تهرانی ها با خودروی شخصی است

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اعلام اینکه در حال حاضر، طرح موتور برقی و اسکوتر اشتراکی به صورت آزمایشی و آموزش ترویجی در بعضی نقاط شهر مانند اراضی عباس آباد، پارک لاله و دریاچه چیتگر اجرا می گردد، گفت: کوشش می کنیم تا انتها سال این طرح را در شهر اجرا کنیم.

20 میلیون سفر روزانه در تهران ، بیشترین دلیل تردد مردم در سطح شهر برای چیست؟ ، 40 درصد تردد تهرانی ها با خودروی شخصی است

به گزارش خبرنگاران، کامران اخباری در سی و هشتمین جلسه شورای هماهنگی معاونان حمل و نقل و ترافیک شهرداری های منطقه ها 22 گانه اظهار داشت: ما در حوزه توسعه حمل و نقل پاک در پی استفاده بیشتر شهروندان از میکرو موبیلیتی ها هستیم که شامل دوچرخه، موتور برقی و اسکوتر است و به موازات آن، توسعه پیاده راه ها و پیاده روی را نیز در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه کل سفرهای روزانه شهر تهران، حدود 20 میلیون سفر است که حدود 20 درصد این سفرها زیر 5 کیلومتر است و تمرکز اصلی ما مدیریت سفرهای کوتاه است که قابلیت انجام با دوچرخه، موتور برقی، اسکوتر و پیاده روی را دارند، اضافه نمود: در آنالیز اهداف سفرهای کوتاه مدت، تعیین شد که 41 درصد این سفرها شغلی، 29 درصد آموزشی، 16 درصد برای خرید و 14 درصد تفریحی هستند، ضمن اینکه 40 درصد این سفرها با خودروی شخصی و مابقی با سایر مُدهای حمل و نقلی انجام می شوند.

اخباری با بیان اینکه آموزش در حوزه ترافیک به عنوان تکلیفی مهم شامل دو محور آموزش شهروندی و مشارکت های مردمی و امور ترویجی است، توضیح داد: آموزش، یکی از سه رکن مثلث مدیریت ترافیک است و نهادینه کردن مفاهیم ایمنی ترافیک و کاهش تصادفات و نیز برگزاری دوره ها و برنامه های آموزشی و فرهنگی از جمله آموزواره فصلی حرکت از جمله برنامه های ما در این حوزه است.

بنا براعلام روابط عمومی و امور بین الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ وی با تأکید بر موضوع آموزش و اهمیت و ضرورت به حداقل رساندن و حذف رفتارهای نادرست ترافیکی با استفاده از فرصت های ترویجی و تبلیغی و اجرای برنامه های میدانی، اظهار داشت: دست یابی به توسعه اجتماعی و فرهنگی با جلب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت سازمان های دولتی و غیر دولتی (سمن ها) از جمله اهداف و برنامه هایی است که در دستور کار داریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8924

به "20 میلیون سفر روزانه در تهران ، بیشترین دلیل تردد مردم در سطح شهر برای چیست؟ ، 40 درصد تردد تهرانی ها با خودروی شخصی است" امتیاز دهید

1 کاربر به "20 میلیون سفر روزانه در تهران ، بیشترین دلیل تردد مردم در سطح شهر برای چیست؟ ، 40 درصد تردد تهرانی ها با خودروی شخصی است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 میلیون سفر روزانه در تهران ، بیشترین دلیل تردد مردم در سطح شهر برای چیست؟ ، 40 درصد تردد تهرانی ها با خودروی شخصی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید