روابط ایران و چین در سال جدید تحولات بسیار خوبی را تجربه خواهد نمود

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در توئیتی نوشت: با فروکش کردن ویروس کرونا، روابط ایران و چین در سال جدید تحولات بسیار خوبی را تجربه خواهد نمود.

روابط ایران و چین در سال جدید تحولات بسیار خوبی را تجربه خواهد نمود

به گزارش فارس، محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن امروز (یکشنبه) در توئیتی با اشاره به برگزاری مراسم نوروز در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن نوشت: شب گذشته جشن نوروز را در محل سفارت میزبان ایرانیان مقیم و خانواده همکاران بودم. امیدوارم سال نو سالی پر از برکت و شادی برای همه ایرانیان در اقصی نقاط جهان به خصوص ایرانیان مقیم چین باشد.

وی همچنین اضافه کرد: با فروکش کردن ویروس کرونا روابط ایران و چین در سال جدید تحولات بسیار خوبی را تجربه خواهد نمود.

لازم به ذکر است، کشاورززاده چندی پیش در توئیتی با بیان اینکه بازار مصرف چین می تواند یکی از قطب های پرسود صادراتی کشورمان باشد، عنوان نموده بود: روابط ایران و چین علیرغم تحریم های ظالمانه آمریکا، آرام ولی روان در راستا درست گام بر می دارد. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران 23 بهمن 1399 در پیامی ضمن تبریک سال نو چینی با اشاره به پنجاهمین سال برقراری روابط دیپلماتیک ایران و چین، گفت: کوشش مشترک مردم دو کشور در مبارزه با کرونا که موجب گسترش پیوندهای دوستی دو ملت شد، قطعا به توسعه روابط دوجانبه یاری خواهد نمود.

لازم به ذکر است سال 2021 مصادف با پنجاهمین سال برقراری روابط دیپلماتیک ایران و چین است.

سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی چندی پیش درباره نقشه راه 25 ساله ایران و چین گفت: در سفر اخیر ظریف به چین این موضوع بحث شد، متون مبادله شده است و این نقشه راه همکاری بلندمدت بین ایران و چین است و انشاءالله در جریان است. به جهت اینکه این سند به مسائل روز نمی پردازد، با دقت در حال گفت وگو هستیم که برای این روابط چارچوب بلندمدت مشارکت راهبردی را تعریف کنیم.

وی در اظهارنظر دیگری بیان نمود: روابط ما با چین به مشارکت راهبردی رسیده است و سند نقشه راه 25 ساله نه تنها کمرنگ نخواهد شد، بلکه با جدیت پیگیری می گردد. سیاست فعلی ایران براساس تحولات روز تصمیم گیری نمی گردد. سیاست ما براساس نگاه بلندمدت ما به تحولات جهانی و منطقه ای است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6722

به "روابط ایران و چین در سال جدید تحولات بسیار خوبی را تجربه خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط ایران و چین در سال جدید تحولات بسیار خوبی را تجربه خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید